۱۷:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۴

قهرمان دو استقامت مشغول دستفروشی

قهرمان دو استقامت مشغول دستفروشی

قهرمانی که سه بار دور زمین را دویده و بیش از ۴۰۰ مدال کسب کرده است در رامسر دستفروشی می‌کند.

به گزارش کاسپین24 | حسین فاضلی دونده پیشکسوت اهل رامسر متولد ۱۳۳۵ که حدود نیم قرن سابقه قعالیت ورزشی در رشته دوی استقامت دارد این روز‌ها در رامسر مشغول دستفروشی است.

او که تاکنون در ۱۱۰ مسابقه برون مرزی حضور داشته و در ۵۶ مسابقه ماراتن نیز مقام آورده است می‌گوید بیش از ۴۰۰ مدال رنگارنگ از آوردگاه‌های جهانی برای کشور کسب کرده است.

دونده پیشکسوت رامسری که در هفته بیش از ۱۸۰ کیلومتر می‌دود، گفت: سالی ۷۶۰۰ کیلومتر تمرینات هوازی می‌کند و تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار کیلومتر یعنی معادل سه دور کره زمین را دویده است.

فاضلی که نخستین بار در سال ۱۹۹۸ وارد جرگه دوندگان پیشکسوت شده است در خصوص شغل خود، گفت: سه سال است که در رامسر بساط فروش کفش‌های ورزشی را کنار خیابان پهن می‌کنم.

او با بیان اینکه دو و میدانی رشته‌ای فقیر است، افزود: به دلیل مشکلات مادی هنوز مستاجر هستم و توان باز کردن مغازه در این شهر را ندارم.

دونده پیشکسوت رامسری که مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دارد، افزود: اگر این نیم قرن را به جای دویدن و کسب افتخار برای کشور دستفروشی می‌کردم شاید اکنون هم صاحب خانه بودم هم صاحب مغازه.

فاضلی از علاقه خود به دوومیدانی می‌گوید و ادامه می‌دهد: مشکل بسیاری از ورزشکاران این است که برخی از مسئولان ورزشی حتی یک کیلومتر هم ندویده اند.

او که مسیر منزل تا مکانی که دستفروشی می‌کند را هر روز می‌دود می‌گوید: چهار سال سابقه مربگیری در سوئد را در کارنامه دارم و از کشورهای هلند و استونی تقاضای فعالیت دارم اما ترجیح می دهم در کشور خود فعالیت کنم و تنها خواسته من از مسئولان فراهم کردن امکاناتی است تا این تجربه را در اختیار جوانان شهر بگذارم.

این دونده پیشکسوت اهل رامسر گفت: سال‌ها با حضور در مسابقات دوی استقامت سفیر صلح و دوستی و مروج فرهنگ ناب ایرانی در بیش از ۲۰ کشور دنیا بودم و سزاوار نیست یک قهرمان که بیش از ۴۰۰ مدال کسب کرده است مشکلات مادی داشته باشد.


منبع : باشگاه خبرنگاران