۱۰:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۱۹

مازندران توانایی در دست گرفتن بازار روسیه را دارد

مازندران توانایی در دست گرفتن بازار روسیه را دارد

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران گفت: برای تصاحب بازار مصرف ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه در شرایط کنونی مازندران در بهترین زمان تاریخی خود قرار دارد.

به گزارش کاسپین24 | بعد از سفر سه روزه مدیران ارشد استان مازندران به همراه تجار و بازرگانان بخش خصوصی به روسیه که اواخر تیر ماه امسال انجام شد.

اولین جلسه بررسی مصوبات این سفر در استانداری مازندران تشکیل و ماموریت بازرگانان مازندران برای تصاحب بازار ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه که این کشور واردات دارد مشخص و هدفگذاری شد.

فرصت تاریخی برای تصاحب بازار روسیه

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در اولین جلسه بررسی مصوبات سفر به روسیه گفت: برای تصاحب بازار مصرف ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه در شرایط کنونی مازندران در بهترین زمان تاریخی خود قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت سیاسی و دیپلماسی منطقه‌ای موجود که به راه افتاد، تصاحب بازار روسیه برای تجار مازندران یک فرصت بی نظیر است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: در شرایط کنونی بازرگانان و تجار ما باید با بکارگیری تمامی ظرفیت موجود جهت کسب درصد بیشتری از بازار روسیه تلاش کنند.

وی افزود : برای تصاحب بازار روسیه بواسطه ظرفیت‌های مختلفی که در مازندران موجود است اعم از گل و گیاه، مرکبات، برنج، کیوی و دیگر محصولات از یک طرف و ظرفیت گردشگری مازندران از طرف دیگر باید تلاش کنیم.

حسینی پور بیان داشت: با فعالیت سه بندر مهم امیرآباد بهشهر، بندر نوشهر و فریدونکنار که آماده رونق تجارت با روسیه هستند این امر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

افزایش سهم مازندران در کریدور شمال جنوب

استاندار مازندران ادامه داد : یکی از سیاست‌های اصلی ما در جهت رونق تجارت با روسیه آن است که سهم مازندران در کریدور شمال جنوب افزایش یابد.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر ما باید رونق تجارت هوایی با روسیه را در دستور کار قرار دهیم و از این ظرفیت به شکل ممتاز استفاده کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: مراودات بانکی یکی از مهم‌ترین مسئله در رونق تجارت محسوب می‌شود که در این راستا یک بانک در روسیه و از طرف دیگر یک بانک دیگر در مازندران این مراودات پولی را انجام می‌دهند.

تشکیل ۹ کارگروه برای پیگیری مصوبات سفر

استاندار مازندران در اولین جلسه پیگیری مصوبات سفر روسیه با بیان اینکه برای هرچه بهتر اجرایی شدن مصوبات سفر ۹ کمیته یا کارگروه تشکیل شده است، بیان داشت: این کارگروه ها تخصصی‌ترین راهکار را برای تصاحب بازار روسیه ارائه می‌دهند.

وی گفت : یکی از این کارگروه‌ها با تهیه سند آمایش با دیپلماسی اقتصادی حتی برای تصاحب بازار کشورهای هدف برنامه ارائه می‌کند.

استاندار مازندران افزود : این کارگروه به صورت دقیق به ما برنامه ارائه می‌کند که بعد از بازار روسیه چه کشورهای همسایه دیگر را برای رونق تجارت مد نظر قرار دهیم.

استفاده از ظرفیت نخبگان یک ضرورت است

استاندار مازندران گفت : برای بهره مندی بیشتر از بازار روسیه چهره‌های دانشگاهی باید نظرهای راهگشای خود را ارائه دهند.

وی افزود: در حال حاضر باید برای چهره های دانشگاهی یک فراخوانی ارسال شود تا این نخبگان سند آمایش رونق تجارت با روسیه و دیگر کشورهای همسایه منطقه را ارائه دهند.

این مقام مسوول تصریح کرد : چهره‌های دانشگاهی می‌توانند به ما کمک کنند تا در چشم انداز بعدی که رونق تجارت با ۵ کشور همسایه است چه راهبردی در پیش بگیریم.


منبع: ایرنا