۱۲:۵۷ ۱۴۰۱/۷/۲۶

مازندران حرف اول را در کشتی امیدهای ایران می زند

مازندران حرف اول را در کشتی امیدهای ایران می زند

تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با هشت مازندرانی در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد امیدهای جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا حاضر خواهد شد.

به گزارش کاسپین24 | پس از پشت‌سر گذاشته شدن فرآیند انتخابی تیم ملی امید کشتی آزاد، تکلیف ترکیب نهایی این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ اسپانیا روشن شد و مازندرانی‌ها ۶ وزن از ۱۰ وزن تیم ملی کشتی آزاد امید را در اختیار گرفته‌اند. به جز احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، سجاد غلامی در ۸۶ کیلو، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلو و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سایر آزادکاران تیم ملی کشتی آزاد امید در مسابقات جهانی اسپانیا مازندرانی هستند.

آرمین حبیب‌زاده، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، کیان محمدجانلو، محمدصادق فیروزپور و امیرحسین فیروزپور ۶ کشتی‌گیر مازندرانی هستند که به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان خواهند بود که برای ایستادن در سکوی جهانی به روی تشک می‌روند.

همچنین تیم ملی امید کشتی آزاد را جعفر شمس ناتری و سعید احمدی ۲ مربی پرآوازه مازندرانی همراهی خواهند کرد تا در این دوره از رقابت‌ها عملکرد کشتی گیران اعزامی جمهوری اسلامی ایران را زیر نظر دارند.

سرپرست هیات کشتی مازندران در این رابطه روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: آزادکاران امید کشتی جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز به شهر "پونت ودرا" کشور اسپانیا سفر کردند که بسیار امیدوار هستم تا کشتی‌گیران در این آوردگاه عملکرد موفقی داشته باشند.

امید شایگان ادامه داد: اعزام هشت کشتی‌گیر و مربی از مازندران به این دوره از رقابت ها نشان از ظرفیت بالای کشتی استان دارد که لازم است با برنامه ریزی اصولی پرورش قهرمانی ها تداوم یابد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های علمی و کارشناسی برای استمرار مدال‌آوری کشتی‌گیران مازندرانی در رده‌های مختلف سنی انجام شده است، گفت: مازندران از منظر فدراسیون کشتی شاگرد اول کلاس درس کشتی ایران است که باید برای حفظ این میراث گران بها بکوشیم.

به گفته سرپرست هیات کشتی مازندران، اقدامات مهمی برای موفقیت کشتی گیران آزادکار امید ایران در اسپانیا از سوی مربیان بومی و ملی انجام شده است و شکی نیست کشتی گیران مازندران با خوش رنگ ترین مدال ها به میهن برمی‌گردند.

برنامه مسابقات نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

پنج شنبه ۲۸ مهرماه:

ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰: قرعه کشی تمامی اوزان کشتی آزاد

جمعه ۲۹ مهرماه:

ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۵:۳۰: مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۷:۴۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

شنبه ۳۰ مهرماه:

ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۵:۳۰: مسابقات اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و شانس مجدد پنج وزن اول

ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۷:۴۵: مسابقات نیمه نهایی ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد

ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

یکشنبه اول آبان ماه:

ساعت ۱۶ تا ۱۷:۴۵: مسابقات شانس مجدد پنج وزن دوم

ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد

اختلاف ساعت ایران با اسپانیا ۹۰ دقیقه است به طوری که ساعت ۱۰:۳۰ به وقت اسپانیا ساعت ۱۲ به وقت ایران است.


منبع : ایرنا