۱۳:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
سرپرست هیئت شنای مازندران:

مازندران میزبان ۲ رویداد مهم کشوری شنا می شود

مازندران میزبان ۲ رویداد مهم کشوری شنا می شود

سرپرست هیئت شنای مازندران گفت: این استان در هفته دفاع مقدس میزبان دو رویداد مهم کشوری در رشته شنا خواهد بود.

به گزارش کاسپین24|  سید مهرداد یعقوبی پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت شهید شاخص ورزش کشور حسن فقیهی جویباری، مسابقات شنای آب‌های آزاد قهرمانی کشور، جام شروعی دوباره ۲۲ شهریور در دو رده سنی زیر ۲۰ سال و بالای ۲۰ سال و مسابقات شنای آب‌های آزاد بزرگسالان کشور، ۲۹ شهریور در حوضچه کپورچال شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

یعقوبی افزود: شناگران در مسابقات جام شروعی دوباره در رده سنی ۱۴ تا ۲۰ سال به مسافت ۳ کیلومتر و در رده سنی بالای ۲۰ سال به مسافت ۵ کیلومتر در دریای مازندران باهم رقابت می‌کنند.

وی گفت: مسابقات جام بزرگسالان هم در رده‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، ۳۰ تا ۳۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال ،۴۰ تا ۴۴ سال به مسافت ۲ کیلومتر و در رده‌های سنی ۴۵ تا ۴۹ سال، ۵۰ تا ۵۴ سال، ۵۵ تا ۵۹ سال به مسافت ۱/۵ کیلومتر و در رده‌های سنی ۶۰ تا ۶۴ سال، ۶۵ تا ۶۹ سال و ۷۰ سال به بالا به مسافت یک کیلومتر برپا خواهد شد.

یعقوبی افزود: در این مسابقات شناگران از کلیه استان‌های سراسر کشور و با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی به رقابت می‌پردازند و به کلیه نفرات اول تا سوم هر رده سنی مدال، حکم قهرمانی و به تیم‌های برتر اول تا سوم جام قهرمانی اهدا می‌شود.

وی در خصوص جایگاه مازندران در شنای آب‌های آزاد گفت: مازندران به دلیل داشتن دریا و به خصوص استعدادهای خوب می‌تواند قطب اصلی شنای آب‌های آزاد کشور باشد و به همین دلیل ایجاد پایگاه‌های شنای آب‌های آزاد در ۱۰ نقطه از سواحل استان در دستور کار هیئت قرار دارد که با استقرار این پایگاه‌ها و ایجاد و فعالیت کمیته آب‌های آزاد در هیئت‌های این شهرستان‌ها و شناسایی و جذب و پرورش استعدادها در این بخش از رشته شنا، و با برگزاری مسابقات و لیگ‌های استانی بین شهرستان‌های ساحلی و به خصوص میزبانی مسابقات ملی و بین المللی، قطعاً مازندران به جایگاه واقعی و اصلی خود در بخش شنای آب‌های آزاد خواهد رسید.

وی گفت: قطعاً میزبانی این مسابقات در استان ضمن افزایش انگیزه بین شناگران استان موجب رشد و توسعه همه جانبه این بخش کمتر توجه شده شنا در سطح استان خواهد شد.

سرپرست هیأت شنای استان مازندران در پایان افزود: اکنون شهرستان نوشهر تنها شهرستانی است که در بخش شنای آب‌های آزاد در سطح استان و کشور فعالیت چشمگیر و قابل تحسینی دارد و خوشبختانه فدراسیون شنا نیز نگاه ویژه ای به استان مازندران دارد که قصدمان این است تا شهرستان‌هایی همانند بهشهر، بابلسر، فریدونکنار، تنکابن نیز با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های موجود به عنوان قطب‌های جدید شنای آب‌های آرام در سطح استان و کشور معرفی شوند.


منبع: مهر