۱۱:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

مازندران همچنان پر رفت و آمد

مازندران همچنان پر رفت و آمد

سرپرست اداره‌کل راهداری‌ و حمل نقل جاده‌ای مازندران از افزایش ۱۶ درصدی جابجایی مسافر در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | اسماعیل فولادی از افزایش ۱۶ درصدی جابجایی مسافر از ابتدای امسال تا پایان آذر در مقایسه با مدت مشابه پارسال در استان خبر داد و گفت: ۲ میلیون ۷۵۵ هزار و ۴۰ نفر مسافردر این مدت در استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

فولادی گفت: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۶۳۸ هزار و ۸۶۰ سفر انجام که از این تعداد مسافر ۶۵۵ هزار و ۴۴۲ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس ۵۴۹ هزار و ۹۱۱ نفر با مینی بوس و یک میلیون ۵۴۹ هزار ۶۸۷ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

باتوجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک برای تمامی سرنشینان، کاهش ظرفیت پذیرش مسافر، ضدعفونی‌کردن فضای داخل اتوبوس‌ها پیش از هر سفر و ارائه بسته‌های بهداشتی در همه سفر‌ها الزامی است.

همچنین بلیت مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها توسط پایانه فروش بلیت صادر می‌شود.

شرکت‌های مسافربری نیز موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند.

در ۹ ماه گذشته از صدور بلیط به ۲۴۶ نفر بیمار کرونایی جلوگیری شد.

برای فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری خرید بلیت نیز پیامک‌هایی با محتوای راه‌های خرید بلیط اینترنتی و مزایای استفاده از این روش برای مسافران ارسال می‌شود.

به گفته فولادی ۵ هزار و ۷۸۳ دستگاه ناوگان مسافری و تعداد ۷ هزار ۴۹۶ نفر راننده در بخش مسافر مازندران مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.


منبع : باشگاه خبرنگاران