۱۸:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۱
مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه دو :

مجموعه فاتحان‌تاریخ روایتی متفاوت از دفاع‌مقدس

مجموعه فاتحان‌تاریخ روایتی متفاوت از دفاع‌مقدس

رضا ابراهیمی از پخش مجموعه فاتحان‌تاریخ در شبکه دو با روایت فرماندهان عالی‌رتبه جنگ و چهرهای برجسته ورزشی، به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش کاسپین24| رضا ابراهیمی مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه دو سیما، گفت: مجموعه فاتحان‌تاریخ، کاری است از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو به کارگردانی سعید چاری در ۷ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه و تولید شده است.

وی،افزود: در این مجموعه سعی شده، برخی از ناگفته‌های جنگ از زبان فرماندهان، رزمندگان و کارشناسان دفاع‌مقدس به تصویر کشیده شود.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه دو با اشاره بر اینکه ما در فاتحان‌تاریخ سعی کردیم بیشتر زوایای مغفول مانده از جنگ را روایت کنیم، اظهار داشت: تلاش ما در این مجموعه این است، نسل جدیدی که آن دوران را درک نکرده و بعضا در معرض افکار انحرافی دشمنان قرار دارد به مرجعی موثق از دفاع مقدس دسترسی پیدا نماید.

ابراهیمی،ادامه داد: هر قسمت از این مجموعه دارای یک موضوع است و موضوعاتی نظیر حوادث و اتفافات قبل از آغاز رسمی جنگ در شهریور ۵۹، عملیات کمان ۹۹، چگونگی تشکیل قرارگاه فوق سری نصرت، سقوط، بازپس‌گیری خرمشهر، نقش منافقین و ستون پنجم دشمن در زمان جنگ تحمیلی بمب شیمیایی حلبچه و وقایع و حوادث مطرح می شود.

وی تصریح کرد: راویان فاتحان‌تاریخ از فرماندهان عالی‌رتبه جنگ تا چهره های ورزشی برجسته، مانند امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی و چهره های هنری حاضر در جبهه و جنگ انتخاب شده اند و از نکات جذاب این برنامه حضور وینفرید‌شفر سرمربی سابق استقلال در قسمت مربوط به بمب شیمیایی حلبچه است.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه دو سیما، خاطرنشان کرد: این برنامه در هفته دفاع مقدس هر روز حوالی ساعت ۱۵ از شبکه دو پخش خواهد شد و عوامل برنامه سعید چاری بعنوان کارگردان، اکبر چراغی تهیه کننده، نویسنده متن و گوینده ثنا صادقی، برنامه ریز و مدیر تولید سیاوش چاوشی، مجری طرح محمد آزادی‌مهربانی، تصویربردار علی توفیقی و عکاس محمد اسدی است.