۱۲:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۶
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

مدارس مناسب ترین مکان پیشگیری از مواد مخدر است

مدارس مناسب ترین مکان پیشگیری از مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خواهان تبدیل همه مدارس استان به کانون مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: مدارس مناسب ترین مکان برای پیشگیری از مواد مخدر است

به گزارش کاسپین۲۴|احمد مظفری گفت: معلمان پرچمدار دانایی و توانایی هستند و مدارس مناسب‌ترین مکان برای پیشگیری از مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ضرورت پیشگیری از رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی را بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح یاریگران زندگی در سه حوزه معلمان و مربیان، دانش آموزان و خانواده محور اصلی برنامه‌های پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی ارتقای مهارت‌های روانی و اجتماعی، رصد سلامت روانی، شناسایی مخاطرات تهدید کننده و توجه به اوقات فراغت دانش آموزان را یادآور شد و گفت: همه باید برای رسیدن به مدرسه عاری از اعتیاد حرکت کنیم که مقدمه‌ای برای رسیدن به جامعه‌ای پاک و عاری از اعتیاد است.

مظفری یکی از اقدامات مهم در راستای طرح یاری گران زندگی را آموزش مهارت‌های زندگی عنوان کرد و گفت: با نگاه مثبت مدیر کل آموزش و پرورش و حوزه معاونت پرورشی و استفاده از ظرفیت خانواده‌ها می‌توان همه مدارس را به کانون مبارزه با مواد مخدر تبدیل کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران پایین آمدن سن اعتیاد و دسترسی به مواد مخدر صنعتی را نگران کننده خواند و اظهار داشت: با ارائه آموزش‌های مناسب و معرفی خطرات، مضرات و عواقب مواد مخدر همه دانش آموزان باید در مقابل ویروس اعتیاد واکسینه شوند.

منبع:مهر