۱۸:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹

مدال‌آوری بین‌المللی ورزش مازندران به ۳۵ رشته رسید

مدال‌آوری بین‌المللی ورزش مازندران به ۳۵ رشته رسید

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: ورزش مازندران اثبات کرد که در هر رشته‌ای مورد حمایت قرار گرفت توانست برای کشور افتخارآفرینی کند. به طوری که طی دو دهه تعداد رشته‌های مدال‌آور در مازندران از ۷ به ۳۵ رسیده است.

به گزارش کاسپین24| حسین بریمانی اظهار کرد: مازندران پرافتخارترین استان کشور در ورزش قهرمانی است و این موضوع همواره در رقابت‌های مختلف بین‌المللی اعم از آسیایی، جهانی و المپیک اثبات شده است. در المپیک توکیو نیز ورزشکاران مازندرانی با تصاحب ۳ مدال از هفت مدال کسب شده کاروان ایران پرچمدار کسب افتخار برای کشورمان بودند.

وی افزود: البته معتقدیم که تعداد و کیفیت مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران مازندرانی در المپیک توکیو می‌توانست بیشتر و بهتر باشد. اما با وجود همه چالش‌ها و مشکلات ورزشکاران مازندرانی باز هم اثبات کردند که نقش مهمی در افتخارآفرینی برای کشورمان در مجامع بین‌المللی و معتبر ورزش دنیا دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر همدلی بیشتری در جامعه ورزش استان ایجاد شود اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد. استعداد مازندران برای کسب افتخار بسیار بالاتر از چیزی است که اکنون در نتایج می‌بینیم و قطعا با تمرکز بیشتر می‌توان حضور ورزشکاران مازندران در تیم‌های ملی ورزش کشور را بیشتر کرد.

بریمانی ورزش‌دوست بودن مازندرانی‌ها و همراهی خانواده‌ها با باشگاه‌ها و مربیان را یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های موفقیت مازندران در ورزش قهرمانی دانست و گفت: با توجه به وجود استعدادهای ورزشی پرشمار در مازندران و همراهی خانواده‌ها و همچنین سهم بالای مازندران در کسب افتخارات بین‌المللی، برای همه مسئولان اثبات شده که در هر رشته‌ای برای مازندران زیرساخت ایجاد شود نتیجه‌های درخشان به دست می‌آید.

وی افزود: سال ۱۳۷۶ ورزشکاران مازندران فقط در ۷ رشته مدال بین‌المللی کسب می‌کردند. اما با گسترش زیرساخت‌ها در رشته‌های مختلف این تعداد در حال حاضر به ۳۵ رشته افزایش یافته است. معتقدیم هنوز هم مازندران می‌تواند در بسیاری از رشته‌های دیگر قهرمانان شاخصی تحویل دهد و برای کشور افتخارآفرینی کند.

برنامه‌ریزی برای المپیک آسیایی و ۲۰۲۴ پاریس

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: با کمی حمایت و برنامه‌ریزی قطعا ورزشکاران مازندرانی می‌توانند در بازی‌های آسیایی پیش رو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس افتخارات بیشتری برای کشور کسب کنند. اداره کل ورزش و جوانان نیز از حالا به فکر برنامه‌ریزی برای حمایت از ورزشکاران و افزایش حضور مازندرانی‌ها در این رقابت‌های معتبر است و امیدواریم افتخارات بیشتری توسط مازندرانی‌ها کسب شود.

بریمانی به توجه ویژه این اداره کل به ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: در کنار ورزش قهرمانی که رتبه برتر کشور را داریم، تلاش زیادی شده که در ورزش همگانی هم جایگاه مناسبی داشته باشیم. خوشبختانه با تلاش همکاران و اقدامات خوبی که در این عرصه برای استان انجام شد، علاوه بر این که هیئت ورزش‌های همگانی استان یکی از هیئت‌های برتر کشور است، اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در حوزه ورزش همگانی رتبه نخست این وزارتخانه را کسب کرد.

این مسئول به در پیش بودن رقابت‌های پارالمپیک توکیو اشاره کرد و درباره حضور ورزشکاران مازندرانی در این رقابت‌ها در قالب کاروان ۵۹ نفره پارالمپیک ایران گفت: مازندران در این رقابت‌ها ۶ ورزشکار دارد که سه نفر در تیم ملی والیبال نشسته، یک نفر در بسکتبال با ویلچر، یک نفر در تیراندازی و یک نفر در جودو به میدان می‌روند.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران اظهار کرد: مرتضی مهرزاد، رمضان صالحی و مجید لشکری در تیم ملی والیبال نشسته، رمضان بیابانی در تیراندازی با کمان، وحید سعادتی در بسکتبال با ویلچر و محمدرضا خیرالله‌زاده در جودو نابینایان و کم‌بینایان ورزشکاران مازندرانی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک توکیو هستند. باسابقه‌ترین عضو کاروان ایران هم رمضان صالحی والبیالبیست اهل بهشهر است که چهارمین پارالمپیک خود را تجربه می‌کند.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در این نشست ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران و عکاسان استان نقش مهمی در بازتاب قهرمانی‌ها، پیگیری مشکلات ورزشکاران و در نهایت هم اعتلای ورزش مازندران دارند.

بریمانی افزود: هر زمان که همراه با این قشر پیگیر حل موضوعی از ورزش استان شدیم با سرعت بیشتری به نتیجه رسیدیم. همچنان برای ادامه مسیر افتخارآفرینی و رفع چالش‌های ورزش استان به همراهی رسانه‌ها و اصحاب رسانه نیاز داریم.

در این نشست سجاد یگانه مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز حضور داشت.


منبع: ایرنا