۱۵:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۶

مدال نقره آسیا بر گردن تیرانداز مازندرانی

مدال نقره آسیا بر گردن تیرانداز مازندرانی

هانیه رستمیان در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا به مدال نقره دست یافت.

به گزارش کاسپین24 | علی‌مصطفی رجبی سرپرست دبیری هیات تیراندازی مازندران روز شنبه، اظهار کرد: در پنجمین روز از پانزدهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در چانگ‌وون کره‌جنوبی و در فینال تپانچه ۲۵ متر زنان، هانیه رستمیان که به عنوان نفر هفتم از دور مقدماتی راهی فینال شده شده بود، به مدال نقره دست یافت.

وی با اشاره به اینکه رستمیان پیش‌تر در این ماده سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کرده بود، افزود: در این رقابت، "روئی لیو و نان زایو" از چین در جایگاه اول و سوم ایستادند.

رجبی یادآور شد: مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا تا ۱۰ آبان ماه در چانگ‌وون کره ‌جنوبی ادامه دارد.

با این موفقیت جمعی از مردم ساری علاوه بر راه‌انداختن کاروان‌های خودرویی و موتوری در خیابان‌های منتهی به منزل رستمیان، باتجمع‌های هواداری به جشن و شادی پرداختند.

رستمیان تیرانداز ملی‌پوش رشته تپانچه ایران در پاییز سال گذشته موفق شد نخستین سهمیه کاروان کشورمان را برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کند.

وی در دهمین روز مسابقات تیراندازی جهانی مصر، در ماده تپانچه ۲۵ متر زنان به این موفقیت رسید و پس از آن پاداش ۵۰۰ میلیون ریالی کمیته ملی المپیک در آیینی به رستمیان اهدا شد.

در این مراسم محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: مشخص است که اگر به ظرفیت ورزش توجه شود، می‌تواند انتظار جامعه را برآورده کند. رستمیان اولین ورزشکار ایران در کاروان المپیک پاریس است، به او تبریک می‌گویم و از مربی، خانواده و همه افرادی که به او کمک کردند، تشکر می‌کنم.

وی گفت: ما در المپیک هم فقط به کسب سهمیه قانع نیستیم و می‌دانیم با اراده شما هیچ چیز غیر ممکن نیست. همانطور که انتظار نداشتیم در تیراندازی اولین مدال طلا را در توکیو بگیریم.


منبع : ایرنا