۱۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۸
فرمانده سپاه کربلا مازندران:

مردم بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای مهار کرونا انفاق کردند/ کمک ۲ هزار بسیجی به کادر درمانی بیمارستان‌ها

مردم بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای مهار کرونا انفاق کردند/ کمک ۲ هزار بسیجی به کادر درمانی بیمارستان‌ها

فرمانده سپاه کربلااعلام کرد:مردم مازندران بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای مهار کرونا انفاق کردند.

به گزارش کاسپین۲۴|سردار محمد حسین بابایی درموضوع رزمایش کمک مومنانه و گزارش اقدامات ۵۰ روزه قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در مقابله با کرونا ویروس، با اشاره اینکه سپاه بنا بر وظیفه انقلابی برای حل بحران کرونا ورود پیدا کرده است، گفت: بصورت جدی از ۷ اسفند سال ۹۸ کارگاه‌های تولیدی لوازم پزشکی شروع به کار کردند.

سردار بابایی با بیان اینکه ساماندهی نیرو‌های بسیجی هم وارد فاز عملیاتی شد، افزود: ساماندهی سریع نیرو‌های بسیجی در پنج گروه سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ناظران سلامت، ستاد پشتیبانی سلامت، و مراقبان سلامت تشکیل شد و بسیجیان در قسمت‌های مختلف مبارزه با کرونا وارد میدان شدند. از آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا، تا ضدعفونی معابر و محلات شهری، همچنین نظارت بر بازار و کشف انبار‌های احتکاری و نیز کمک به کادر درمانی و طرح غربالگری.

تولید و توزیع ۵ میلیون ۱۰۴ هزار ۸۹۷ انواع لوازم بهدشتی در مازندران

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در ادامه با اعلام تولید و توزیع ۵ میلیون ۱۰۴ هزار ۸۹۷ انواع لوازم بهدشتی از ماسک بهداشتی، گان بیمارستانی، دستکش و ... بین مردم، جامعه هدف و کادردرمانی بصورت رایگان، اضافه کرد:بیش از ۶۰۰ کارگاه خیاطی به مدت ۴۵ روز از دانشگاه علوم پزشکی برای تولید لوازم بهداشتی مجوز دریافت کردند.

‌سردار بابایی با اشاره به اینکه یک هزار ۷۱۴ خیاط جهادگر بسیجی در روز با یک هزار ۳۰۵ چرخ خیاطی شخصی خود، باعث شدند همچنان چرخ آرامش مردم مازندران در تامین نیاز‌های بهداشتی بچرخد، گفت:‌ بخش اعظم تولیدات را هم خیرین کمک کردند که به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها، مردم و حتی درب منازل توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلا از تولید و توزیع ۵ میلیون ۷، ۱۹ هزار ۲۱۴ لیتر مواد ضدعفونی دست و سطوح هم خبر داد و گفت::‌تمامی ابزار‌های استفاده شده، از تهیه اسپره تا پمپ‌های دوشی و الکترونیکی مردمی بود و در کنار آن هم ماشین‌های جنگ نوین سازمان‌های نظامی هم وارد میدان شد.

مردم مازندران بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای مهار کرونا انفاق کردند

سردار بابایی در ادامه از انفاق بیش از ۷۰ میلیارد تومانی مردم مازندران برای مهار کرونا خبر داد و خاطر نشان کرد:‌به لطف خدا در سراسر کشور تکثیر این ویروس کنترل شد که مردم در این بخش زحمات زیادی کشیدند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا به مجاهدت بیش از ۴۴۰ هزار نفر بسیجی در روز هم اشاره کرد و یادآور شد:‌۲ هزار نیرو هم در مراکر درمانی کمک کار کادردرمانی شدند.

 توزیع ۱۰۱ هزار ۱۷۰ بسته معیشتی بین مردم 

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع ۱۰۱ هزار ۱۷۰ بسته معیشتی بین مردم خبر داد و گفت:‌ارزش بسته‌های معیتشی از ۱۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بود که در اختیار جامعه هدف قرار گرفت

فرمانده سپاه کربلا با تصریح براینکه برخی از کوتاه فکران در داخل کشور که غرب باور هستند، افزود:‌آن‌ها ندیدند در آن کشور‌ها فروشگاه‌ها تخیله شد دزدی‌های رسمی انجام شد اما ایا در همین استان مازندران ما شاهد چنین اتفاقی بودیم؟

سردار بابایی با بیان اینکه مردم معطل دستگاه‌های دولتی نماندند چرا که نظام را از خود میداند، یادآورشد:‌جهادگران بسیجی برای تولید ماسک‌های بهداشتی و لوازم بهدشاتی حتی شب سال تحویل هم دست از کار نکشیدند و حتی برخی از خانم‌های خیاط برای تامین ماسک از جیب خود هزینه کردند.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رزمایش بزرگ کمک مومنانه و مواسات، افزود:ستاد رزمایش در مازندران با حضور استاندار، نماینده، ولی فقیه در استان، دادستان مرکز مازندران، دبیر مجمع خیرین محرومیت زدایی ف. مدیر کل صداوسیمای استان و فرمانده سپاه کربلا شکل شگرفت. 

تشکیل کمیته های ۵ گانه برای رزمایش کمک مومنانه

به گفته سردار بابایی کمیته ۵ گانه برای رزمایش تشکیل شد که شامل کمیته فرهنگی و رسانه‌ای با ریاست مدیرکل صداوسیمای مازندران، کمیته آماد و پشتیبانی، کمیته مالی، کمیته رصد و کمیته اجرایی می‌باشد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا با اشاره به اینکه کمیته اماد و پشتیبانی وظیفه جمع اوری کمک‌های غیر نقدی مردم و سازمان‌ها را دارد، اضافه کرد:کمیته مالی هم وظیفه جمع اوری کمک‌های نقدی و کمیته رصد هم شناسایی جامعه هدف را دارد.

سردار بابایی در همین رابطه توضیح داد:‌جامعه هدف دو گروه هستندف یک گروه لیست کمیته امداد و بهزیستی که مشخص است و گروه دوم نیازمندانی که در ایام ۵۰ روزه کرونایی دچار آسیب شدند مثل صاحبان برخی مشاغل و رانندگان تاکسی و ... که نیاز به کمک دارند.

فرمانده سپاه کربلا مرحله اول این رزمایش که نیمه شعبان برگزار شد، خاطرنشان کرد:‌در شب اول ماه رمضان، مرحله دوم این رزمایش برگزار و ، در شب نیمه ماه رمضان و عید فطر مرحله‌های بعدی این رزمایش اجرا می‌شود.

سردار بابایی در پایان با تاکید براینکه مردم مازندران در رزمایش ایثار معجزه کردند، یادآور شد: برابر روایت هر خیر و صدقه ای در ماه رمضان داده شود چندین برابر می شود.لذا مردم این بار در رزمایش کمک مومنامه هم با حضور گسترده تری شرکت می‌کنند.

منبع:خبرگزاری بسیج