۱۶:۱۰ ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
آذين وكيل پور :

مسئولان نخبگان ورزشی را شناسایی کنند

مسئولان نخبگان ورزشی را شناسایی کنند

قهرمان شطرنج المپیاد ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت:مسئولان نخبگان ورزشی را شناسایی کنند.

به گزارش کاسپین24؛آذين وكيل پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مازندران، اظهار کرد: دانشجوی سال پنجم رشته پزشكی در دانشگاه گيلان هستم و در رشته شطرنج در دومین المپياد ورزش های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور شركت كردم که موفق به کسب مقام اول شطرنج شدم.


وی افزود: با توجه به اينكه حدود ٧ سال به صورت حرفه ای شطرنج كار می كردم و از طرفی در رشته پزشکی با حجم فراوان دروس سخت تحصيل می كنم وقت زیادی برای تمرین و آماده سازی برای شرکت در مسابقه شطرنج این المپیاد را نداشتم و بيشتر با تجربيات قبلی شركت كردم.


قهرمان شطرنج المپیاد دانشگاه های علوم پزشکی خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری این المپیاد به دلیل مشغله تحصیلی در مسابقات درون دانشگاهی شركت نداشتم و در طی دو سال گذشته در مسابقات فكری شطرنج المپياد دانشجويان علوم پزشكی شرکت و در هر 2 دوره مقام قهرمانی انفرادی را كسب كردم.


وکیل پور یادآور شد: مشوق اصلی حضورم در رشته شطرنج پدرم بود که از 9 تا 16 سالگی به طور مداوم و حرفه‌ای در این زمینه فعالیت کردم اما از سال سوم دبيرستان برای آمادگی در كنكور سراسری و تمركز بيشتر بر روی درس ها شطرنج حرفه ای را كنار گذاشته و در مسابقه شطرنج این المپیاد با تجربه های قبلی خود شرکت کردم.


وی خاطرنشان کرد: سابقه راهيابی به ٢ دوره از مسابقات فينال انتخابی تيم ملی بانوان شطرنج و شركت در ٣ دوره از مسابقات ليگ برتر بانوان كشور را دارم و همچنین در يک دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و یکدوره در مسابقات آسيايی شطرنج شركت كردم.


دارنده مدال طلای شطرنج این المپیاد با بیان اینکه سطح کمی و کیفی برگزاری این دوره مناسب بود، گفت: اين رويداد ورزشی در روحيه دانشجويان و شادابی و نشاط آن ها كه در حال حاضر دغدغه اصلی آن ها تحصيل است تاثير فراوانی دارد و موجب می شود كه بسیاری از دانشجویان در این مسابقات به استعدادهای ورزشی خود پی ببرند و نیز مسئولان این نخبگان ورزشی را شناسایی می کنند.


وکیل پور خاطرنشان کرد: در المپیاد ورزشکاران به یک رقابت سالم می پردازند که موجب ايجاد نشاط و هيجان و انگيزه برای ادامه ورزش حرفه ای در كنار تحصيل می شود که این امر در نهايت با افزايش سطح سلامت و نشاط جامعه همراه است.


وی اظهار کرد: به دلیل اشتغال به تحصیل در رشته پزشکی، زمان فراوانی برای فعالیت حرفه‌ای دررشته شطرنج ندارم اما بايد ارزش فعاليت های ورزشی و فرهنگی در میان اساتيد و مسئولان دانشگاه ها نهادینه شود.
وکیل پور خاطرنشان کرد: نقاط قوت این المپياد گردآوری چندين رشته ورزشی در كنار یکدیگر و ايجاد انگيزه در دانشجويان برای ادامه فعالیت حرفه ای رشته ورزشی خود بود و همچنین مراسم افتتاحيه این المپیاد درخور و مناسب دانشگاه های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت، بسیار در سطح عالی و رضایت بخشی برگزار شد.

وی اظهار کرد: امیداورم انتقادهای منصفانه دانشجویان به این المپیاد مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و نقاط ضعف بیان شده برطرف شود تا در دوره های بعدی المپیاد ورزش های همگانی دانشگاه های علوم پزشکی شاهد برگزاری باشکوه تر آن باشیم.


قهرمان شطرنج المپیاد دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به اینکه از طریق مسئول تربیت بدنی و مسئول فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزاری این المپیاد به دانشجویان اطلاع رسانی شده بود، تصریح کرد: عملكرد داوران رشته شطرنج این المپیاد بسیار خوب بود.