۱۹:۰۷ ۱۴۰۱/۱۲/۱

مصدومیت 200 فوتبالیست در مازندران به علت کیفیت بد زمین

مصدومیت 200 فوتبالیست در مازندران به علت کیفیت بد زمین

رییس هیات فوتبال مازندران گفت : سال گذشته بر اساس آمار رسمی ۲۰۰ نفر از فوتبالیست های سازمان یافته استان به دلیل غیر استاندارد بودن زمین های ورزشی دچار مصدومیت شدید ناشی ازپارگی رباط صلیبی زانو شدند.

به گزارش کاسپین24 | رحیم درزی خلردی زمین‌های ناهموار و غیراستاندارد را عامل اصلی مصدومیت فوتبالیست ها عنوان کرد و افزود: به نظرم برگشت نکردن این تعداد بازیکنان به ورزش حرفه ای فوتبال فاجعه است.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت زمین فوتبال را برای کاهش آسیب های بازیکنان در مازندران ایجاد کنیم، تا کمترین آسیب را داشته باشند ،چراکه آمار مصدومان که به هیات فوتبال گزارش نشده چندین برابر بیشتر است، ادامه داد: بازیکنان باید با فراغ باز و بدون دغدغه از ناهمواری زمین به ورزش فوتیال بپردازند.

رییس هیات فوتبال مازندران از سازمان برنامه و بودجه مازندران خواست تا نسبت به زیر ساخت زمین فوتبال مازندران بیشترین حمایت را داشته باشد، بیان داشت: از آن جایی که بازیکنان استان نقش محوری در تیم های مختلف لیگ های کشور دارد ، قطعا برای تداوم تربیت ورزشکاران حرفه ای از این خطه ،باید زمین چمن استاندارد به عنوان مهمترین مسایل زیر ساختی ،حل و فصل شود.

درزی خلردی با تاکید بر این که فوتبال مازندران به لحاظ کیفیت استعداد یابی ، ظرفیت و کمیت ،ورزش اول مازندران است و می طلبد همه مسوولان کمک بیشتری به فوتبال داشته باشند ، ادامه داد: اکنون بیش از ۵۰۰ تیم در بخش های فوتبال در زمین چمن بزرگ، فوتسال و ساحلی آقایان و بانوان فعال هستند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به آینده فوتبال مازندران امیدوار باشیم ،باید زیر ساخت های زمین فوتبال استاندارد گسترش بیابد.

رییس هیات فوتبال مازندران با اظهار این که اکنون استعدادیابی در فوتبال پایه مازندران با برگزاری مسابقات انجام می شود، گفت: این که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چهار نفر از اعضای تیم ملی برابر با حدود ۴۰ درصد از مازندران باشند ، نشانه توجه به فوتبال پایه استان است .

وی با تاکید براین که مازندران ظرفیت بالایی در استعدادیابی و پرورش فوتبالیست های حرفه ای دارد، گفت: پایه فوتبال باید به صورت بنیادی در زمین های استاندارد صورت بگیرد ،یعنی همه زیر ساخت های فوتبال بر اساس تشریفات و الزامات آن باید فراهم شود.

درزی خلردی از مسوولان مازندران خواست حتما در ایجاد زیر ساخت های فوبتال از نظرات فنی کارشناسان هیات فوتبال بهره گرفته و مشورت داشته باشند.

قدردانی هیات فوتبال مازندران از شخص رئیس جمهور در باز ساری شهید وطنی

رییس هیات فوتبال مازندران با بیان این که با دستور مستقیم شخص دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری دولت مردمی سیزدهم ورزشگاه وطنی قائمشهر به صورت استاندارد امسال به بهره برداری رسید ، گفت : این نشانه توجه دولت مردمی به ورزش فوتبال مازندران است که من به نمایندگی از همه فوتبالست ها و علاقمندان به ابن رشته ورزشی قدردانی می کنم.

وی با بیان این که اکنون زمین شهید وطنی به عنوان تنها ورزشگاه زمین فوتبال استاندارد در مازندران است، ،گفت: مازندران این ظرفیت را در کشور دارد تا چندین ورزشگاه با استاندارد ازطریق حامیان اسپانسرها داشته باشد.

ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که محل بازی تنها تیم لیگ برتری مازندران است ،۱۹ مرداد سال گذشته با دستور شخص رئیس جمهور و پیگیری جدی استاندارعملیات بهسازی و نوسازی آن شروع شد و طی یک سال با صرف هزینه‌ حدود ۷۰ میلیارد تومانی بخش دولتی به شرایط مناسب زیرساختی و تجهیزاتی رسید وسوم شهریور ماه امسال به عنوان یک ورزشگاه مجهز و با کیفیت برای برگزاری مسابقات خانگی نساجی در اختیار این باشگاه قرار گرفت.

لزوم ایجاد کمپ ورزشی فوتبال در مازندران

رییس هیات فوتبال مازندران یکی از مطالبات جدی هیات فوتبال استان را ایجاد کمپ مدرن فوتبال عنوان کرد و گفت: با توجه به آب و هوا و اقلیم ویژه این خطه شمالی ، عقل و منطق حکم می کند که کمپ ورزشی فوتبال درمازندران ایجاد شود.

درزی خلردی از رسانه های گروهی خواست تا حامیان و سرمایه گذاران را برای ایجاد کمپ های ورزشی فوتبال تشویق کنند، مطمئنا سرمایه گذاران با حمایت مسوولان دولتی و هیات فوتبال می توانند علاوه بر کمک به ورزش استان عایدی خوبی ببرند.

حمایت مسوولان برای ساخت ساختمان هیات فوتبال مازندران

وی از شروع عملیات ساخت ساختمان هیات فوتبال مازندران خبر داد و گفت: هویت وشخصیت هر سازمانی به ساختمان آن است ، هیات فوتبال مازندران تا کنون فاقد ساختمان بوده است ولی با کمک دولت مردمی ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری مجوز ساخت دریافت شد ، اما توقع داریم در روند ساخت ساختمان مسوولان کمک کنند.

درزی خلردی تاکید کرد: قطعا اتمام پروژه ساختمان هیات فوتبال مازندران تنها با تلاش این هیات امکان پذیر نخواهد بود و این موضوع نیاز به کمک جدی فدراسیون فوتبال، تمامی مسولان استانی و خانواده بزرگ فوتبال مازندران دارد، انشالله بعد سالها فوتبال مازندران صاحب خانه شود.

آموزش رویکرد اصلی هیات فوتبال مازندران است

رییس هیات فوتبال مازندران با بیان اینکه تاکنون ۲۶دوره مربیگری و داوری در استان برگزار شده است، گفت: برای نخستین بار کلاس مربیگری دوره A با مشارکت ۲۴ مربی فوتبال استان امسال برگزار شد که این عامل گسترش استعداد یابی در فوتبال است.

درزی خلردی بیان داشت: در بخش داوری نیز مازندران از استعداد خوبی برخوردار است ،اکنون داوران زیادی از مازندران در لیگ های دو و سه کشور قضاوت می کنند و سه کمک داور لیگ برتر نیز از این خطه هستند.

وی تاکید کرد :استعداد یابی در داوری و مدرسان فوتبال را نیز به صورت جدی دنبال می کنیم.


منبع : ایرنا