۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۲۳

معاون استاندار خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در ساخت مسکن محرومین شد

معاون استاندار خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در ساخت مسکن محرومین شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست تا در ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومین در این استان همکاری کنند.

به گزارش کاسپین24 | کلنگ ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان مازندران اواخر مرداد ماه امسال با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در منطقه دازمیرکنده شهرستان ساری به زمین زده شد.

بر اساس تفاهمنامه ای که در حضور معاون رییس جمهوری به امضای رییس بیناد مسکن انقلاب اسلامی و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور رسید ، این واحدهای مسکونی قرار است در مدت یک سال ساخته ، تکمیل و تحویل مددجویان شود.

بر اساس این تفاهمنامه تمامی هزینه ساخت این واحدهای مسکونی از محل کمک های دولتی و تسهیلات بانکی تامین می شود.

روابط عمومی استانداری مازندران روز یکشنبه به نقل از مهدی رازجویان در نشست پیگیری ساخت این واحدهای مسکونی ، اعلام کرد : تامین مسکن ارزان ‌قیمت برای افراد نیازمند و خانواده‌های فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در دستور کار دولت قرار دارد و همه دستگاه های اجرایی می‌بایست به تعهدات‌شان برای ساخت این مسکن‌ها عمل کنند.

معاون استاندار مازندران در این نشست بر ضرورت شناسایی و معرفی خانواده‌های واجد شرایط طبق ضوابط مشخص‌ شده تاکید کرد و افزود : اولویت باید به روستاهای دارای شرایط استقرار واحدهای مسکونی داده شود.

رازجویان توضیح داد : ساخت ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در استان مازندران با همکاری استانداری ، سازمان برنامه و بودجه ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی صورت خواهد پذیرفت و باید از شتاب بالا برخوردار باشد.

وی همکاری کامل بانک‌ها ، شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه مهم را خواستار شد و گفت : مسکن محرومین باید با بهترین کیفیت ساخته و به مالکین تحویل داده شود.

معاون استاندار مازندران ساخت واحدهای مسکونی مطابق با معماری بومی را ضروری دانست و افزود : ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین اقدامی ماندگار در استان مازندران خواهد بود.

وی گفت : پیگیری حل مشکلات محرومین یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که مورد تاکید دین شریف اسلام نیز می‌باشد.

رازجویان تاکید کرد: ساخت مسکن محرومین نباید فرصتی برای افراد سودجو جهت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی یا ساخت خانه دوم برای بعضی افراد شود.

پارسال ۵۰۰ واحد مسکونی در مازندران برای محرومان تحت پوشس کمیته امداد ساخته شد و هم اکنون حدود چهار هزار مددجو نیز در استان فاقد مسکن هستند.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن ، ساخت ۷۵ هزار واحد مسکونی برای محرومان با کمک دولت و تسهیلات بانکی امسال در کشور شروع شد که تا پایان سال تحویل می شود.

منبع : ایرنا