۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۹

معضل اعتیاد و مواد مخدر بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود

معضل اعتیاد و مواد مخدر بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران که در مراسم افتتاح کمپین هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد در دبیرخانه شورای هماهنگی استان حضور یافته بود طی سخنانی گفت : معضل اعتیاد و مواد مخدر بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود.

به گزارش کاسپین24 | علی شیرازی تاکید کرد : در کنار اقدامات مقابله‌ای و کاهش عرضه باید اقدامات فرهنگی و پیشگیری مناسب در راستای کاهش تقاضا هم انجام شود.

وی کمپین هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد و در تداوم آن شعار استاندار مازندران با عنوان هر مازندرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد را یکی از راهکارهای مهم اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت : تحقق شعار سال ستاد مبارزه با مواد مخدر "یاریگران زندگی - مشارکت اجتماعی - پیشگیری از اعتیاد " با توسعه کارزار اجتماعی و راه‌اندازی کمپین‌ها و مشارکت سفیران پیشگیری از اعتیاد و بهره‌گیری از همه بسترهای فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای ممکن است.

شیرازی استفاده از ظرفیت 153 سازمان مردم نهاد مازندران را در این زمینه مهم خواند و تصریح کرد: ساز و کار مناسب مشارکت فعال سمن‌ها و گروه‌های مرجع در این حوزه باید تعریف و عملیاتی شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در جامعه باشیم .

احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در حاشیه این کمپین توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری، مشارکت فعال سمن‌ها و سفیران پیشگیری از اعتیاد، تقویت برنامه‌های رسانه‌ای و آموزشی و مشاوره‌ای و اجرای طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مراکز کارگری و صنعتی و بهره‌گیری از بستر ورزش و جوانان برای ارتقاء دانش اعتیاد و تبیین مضرات و خطرات مواد مخدر را از جمله مهمترین برنامه ها و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای مشارکت همگانی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حوزه مواد مخدر و اعتیاد اعلام کرد.

در مراسم افتتاحیه کمپین هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد که در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و به صورت ملی برگزار شد جمعی از مدیران سمن های فعال و سفیران پیشگیری از اعتیاد استان حضور داشتند .


منبع : ایسنا