۱۰:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸

مهندسی انتخابات در استانداری کلید خورد؟

مهندسی انتخابات در استانداری کلید خورد؟

افرادی سعی دارند تا با چینش افراد کاملاً سیاسی در برخی مناصب مهم استانداری بتوانند انتخابات مجلس شورای اسلامی را به‌ طور کامل به نفع جریان خود مدیریت کنند.

به گزارش کاسپین24، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سنجش میزان دمکراسی در هر کشوری برگزاری انتخابات و میزان مشارکت مردم در انتخابات است. تعدد انتخابات و میزان بالای مشارکت مردمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا بیش از پیش مشروعیت این نظام درعرصه‌های جهانی هویدا شود.
 پایین بودن مشارکت در کشورهای غربی موجب شده تا همواره انتخابات ایران زیر ذره‌بین نهادهای بین‌المللی باشد تا شاید بتوانند با ایجاد شائبه‌ای از میزان مشروعیت نظام بکاهند. این در حالی است که می‌بایست قوه‌ی مجریه و در رأس آن وزارت کشور که مجری قانونی برگزاری انتخابات در کشور هستند بسیار دقت نمایند و با حساسیت ویژه به این امر بپردازند و جلوی بروز هرگونه شائبه‌ای در خصوص عدم سلامت انتخابات را بگیرند.
در همین زمینه حسن روحانی رئیس جمهور نیز تاکیدات فراوانی را مبنی بر عدم دخالت مسئولین اجرایی در کارهای حزبی، تشکیلاتی و حمایت از جریانات سیاسی در انتخابات داشته‌است،اما متاسفانه اخیراً خبرهایی از استانداری به گوش می‌رسد که حاکی از آن است برخی از افراد با مسئولیت‌های بالا در استانداری به‌دنبال مهندسی انتخابات سال ۹۸ می‌باشند.
بر اساس این گزارش،این افراد سعی دارند تا با چینش افراد کاملاً سیاسی در برخی مناصب مهم استانداری بتوانند انتخابات را به‌طور کامل به نفع جریان خود مدیریت کنند. این رویکرد تا جایی پیش رفته است که حتی برای مناصب فنی نیز به‌جای استفاده از مدیران متخصص و فنی، از افرادی سیاسی استفاده شده تا بتوانند در زمان نیاز اثر‌گذاری لازم را داشته‌ باشند.
استفاده از فردی با سبقه کاملاً سیاسی در مهم‌ترین حوزه‌ی فنی استانداری نمونه بارزی از این رویکرد است که استانداری در دستور کار خود قرار داده.
به گزارش کاسپین24، با توجه به مهلت باقی‌مانده به انتخابات آتی مجلس، این انتصابات شائبه‌ای را در خصوص مهندسی آرای روستاییان به وجود آورده ‌است، وشنیده‌ها حاکی از آن است،تغییرات وسیع در سطح برخی ادارات کل استان با نگاه کاملاً سیاسی و انتخاباتی وجود دارد که بسیاری از فعالین حوزه‌ی سیاسی را نگران کرده‌است و به نظر می رسد،استاندار با نگاه ویژه باید در این زمینه ورود پیدا نموده و اجازه ندهد فضای سياسی استان متشنج شود.