۱۶:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۲۲
معاون استاندار مازندران:

موزه مقاومت در آمل احداث می شود

موزه مقاومت در آمل احداث می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه موزه مقاومت در آمل احداث می شود، آن را پاداشتی برای مقاومت مردم در حماسه ۶ بهمن سال ۶۰ دانست.

به گزارش کاسپین24 | حسن خیریانپور در جلسه در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان آمل با بیان اینکه نیازمند عزم همگانی برای ساخت موزه شهدای آمل هستیم، اظهار داشت: در قبال این همه مقاومت و ایثار و فداکاری در شهری مثل آمل با آن حماسه اسلامی ششم بهمن قابل انجام است و بهترین نقطه برای جوانان و مردم و مسافرین خواهد بود.

بشیر عضو شورای اسلامی شهرستان آمل با بیان اینکه ارزش‌گذاری روی حماسه‌های کشور پایداری و دوام و قوام کشور را تعیین می‌کند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا و عزیزانی است که خالصانه پای مرز و بوم ایستادند و این مملکت با خون شهدا حفظ شده است و به برکت خون شهدا این نظام پایدار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ما باید این افکار و عقاید را در بین مردم فرهنگ سازی کنیم، افزود: ما آسیب‌های جنگ را ندیدیم و روزهای سختی را که مردم تحمل کردند ندیدیم و باید موزه را در مکانی انتخاب کنیم که تمام جوانب دیده بشود و مردم پذیرا باشند چرا که حرمت گذاشتن به خون شهدا یکی از تکالیف ما است.

علیرضا شریعت فرماندار آمل با بیان اینکه آمل دارای انسان‌های بزرگی است و باعث افتخار ما است، گفت: نسل جنگ در حال عروج هستند و این واقعیتی است که باید همگان بدانند.

وی افزود: ما بعد از جنگ در شهرها موزه‌ای نداریم که شهدای‌مان را معرفی کنیم به شهدا و جانبازان و مردم آمل و حماسه آفرینان ششم بهمن بدهکار هستیم از این رو یک مرکز فرهنگی باید در این شهر ساخته شود.


منبع : مهر