۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۷
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران :

موسسات خیریه از روش روزآمد برای کمک به مددجویان استفاده کنند

موسسات خیریه از روش روزآمد برای کمک به مددجویان استفاده کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت : موسسات خیریه از روش‌های روزآمد برای کمک به مددجویان و نیازمندان بهره ببرند و در این مسیر به بهزیستی کمک کنند.

به گزارش کاسپین24|سمیه قاسمی طوسی با هدف قدردانی از موسسه‌های خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد که در زمان شیوع کرونا، خدمات ارائه کرده بودند ، از موسسه خیریه مائده آسمانی مازندران بازدید و از مدیر این مرکز قدردانی کرد.

وی در این بازدید گفت : موسسه‌های خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد باید در رفع مشکلات اجتماعی و معیشتی به کمک بهزیستی بیایند.

قاسمی طوسی با بیان اینکه خیریه‌ها از روش‌های روزآمد برای کمک به مددجویان و نیازمندان استفاده کنند، افزود: ماهیت خیریه‌ای این مراکز باید حفظ شده و در راستای منافع انقلاب اسلامی و مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، مشکلات معیشتی برای مردم‌ ما به وجود آورده است، گفت: توجه به مشاغل خانگی و یا توسعه کسب و کارهای خرد می‌تواند مسیری برای برون‌رفت خانواده‌ها از مشکلات معیشتی باشد.

این مسئول افزود : همزمان با شیوع کرونا، موسسه‌های خیریه و مردم‌نهاد به کمک دولت آمدند و با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی ضروری مانند ماسک، شیلد، گان و لوازم اینچنینی در راستای پیشگیری از کرونا تلاش کردند.

طوسی با اشاره به اینکه برخی از خیریه‌ها با تهیه پارچه برای تولید ماسک و گان و اهدای آن به بیمارستان‌ها یا به مددجویان خود، در مسیر پیشگیری از شیوع کرونا گام مهمی برداشتند، ادامه داد: برخی افراد خیاط هم به کمک این موسسه‌ها آمده و کار دوخت و دوز را رایگان انجام دادند.

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از طرح‌هایی که منجر به اشتغال‌زایی به ویژه برای مددجویان باشد حمایت می‌کند، گفت: یکی از اقداماتی که در این زمینه می‌توانیم انجام دهیم تسهیل در روند دریافت مجوزها است.

مدیر موسسه خیریه مائده آسمانی مازندران هم در این بازدید گفت : در این موسسه برای خانواده‌های بی‌سرپرست، بد سرپرست و دانش‌آموزان کمک‌های معیشتی و درسی ارائه می‌دهیم.

فاطمه ولایتی با بیان اینکه هدف موسسه، نیکوکاری و امور خیریه است، افزود: چنانچه مددجویی به ما مراجعه کند و نتوانیم به تنهایی مشکل آن مددجو را حل کنیم، از دیگر موسسه‌ها مشارکت می‌طلبیم.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا،با کمک مددکاران، مناطقی از شهر را ضدعفونی کردیم.

ولایتی با اشاره به تولید ماسک و گان توسط این موسسه، گفت : الگوها را برای خیاط‌ها فرستادیم تا ماسک و گان تولید کنند.

وی با بیان اینک ۷۰۰ بسته‌ بهداشتی به مددجویان و مراکز درمانی هدیه شد ، افزود: یکهزار و ۵۰۰ ماسک توسط موسسه ما تولید و توزیع شد.

ولایتی با اشاره به اینکه سالمندان نیازمند همدردی بیشتری در این ایام هستند، گفت: مددکاران ما با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا به سالمندان سرکشی می‌کردند و نیازمندی‌های آنها اعم از خرید مواد غذایی و دارو تامین می‌شد.

وی گفت: روزانه ۵۰۰ تا هزار لیتر به مدت یک‌و نیم ماه آب میوه تازه تولید کرده و به بیمارستان‌هایی که بیمار کرونا بستری بود ارسال می‌کردیم.

او افزود : در راستای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، با کمک خیران، مبالغی تهیه کردیم و به خانواده افراد دستفروش و برخی مشاغل آسیب دیده از کرونا هدیه کردیم.

ولایتی گفت : با کمک خیران، نانوایی تاسیس شد و نان رایگان در اختیار مددجویان و نیازمندان قرار می‌دهد.

وی گفت: ۷۰۰ خانوار زیر پوشش موسسه قرار دارند.

منبع:ایرنا