۱۸:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۲۹

نرخ بیکاری در مازندران همچنان کاهشی است

نرخ بیکاری در مازندران همچنان کاهشی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بر اساس آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان امسال که توسط مرکز آمار ایران صورت گرفت، نرخ بیکاری در این استان با حفظ روند کاهشی، به ۶.۴ درصد رسیده است.

به گزارش کاسپین24 | علی باقری با اشاره به اینکه این میزان کاهش از لحاظ نرخ کشوری پایین‌تر و نسبت به تابستان سال گذشته و بهار امسال نیز روند کاهشی داشته است، اظهار داشت: طبق گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در مازندران از ۷.۷ درصد تابستان سال ۱۴۰۱ به ۶.۴ درصد در تابستان امسال رسید که کاهش ۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه نسبت اشتغال در مازندران نیز از ۴۱.۲ درصد تابستان سال گذشته به ۴۳.۱ درصد در تابستان امسال افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان سال گذشته در این استان ۴۴.۷ درصد بود که این میزان در تابستان امسال به ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی سیزدهم در راستای نرخ رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی تاکنون گام‌های موثر و مطلوبی برداشته است و موید این مطلب مهم و اساسی نیز امار و ارقام های ارایه شده در این بخش است.

مدیرکل تعاون مازندران، احیای تعاونی‌های راکد، حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی و بنگاه‌های اقتصادی را از جمله دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری در این استان عنوان کرد و گفت: با حمایت دولت سیزدهم و پیگیری‌های بی وقفه استاندار مازندران، بواسطه فعالیت‌های مختلف به ویژه فعال شدن کسب و کارها در این مدت، نرخ بیکاری این استان همچنان روند کاهشی را طی می‌کند.

باقری، سیاست فعال بازار کار، برگزاری جشنواره‌های اشتغال و کارآفرینی، تسهیل و تسریع صدور مجوز مشاغل خانگی، پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی، برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، تدوین گفتمان‌سازی و راهبری زیست‌بوم اشتغال را از مهم‌ترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم در راستای کاهش نرخ بیکاری و رونق اشتغال عنوان کرد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.


منبع : ایرنا