۱۶:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۶
مسئول نظارت و بازرسی شورای نگهبان آمل مطرح کرد:

نظارت بر احراز صلاحیت نامزدهای شورای شهر ضعیف است

نظارت بر احراز صلاحیت نامزدهای شورای شهر ضعیف است

کاسپین24/ مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آمل،گفت:نظارت بر احراز صلاحیت نامزدهای شورای شهر ضعیف است.

حجت الاسلام دکترمحمدعلی ابراهیم زاده به مناسبت هفته شورای نگهبان در گفت و گو با کاسپین ۲۴، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اعضای فقید شورای نگهبان همچون آیت‌الله شاهرودی،مومن و مرحوم علیزاده،اظهار داشت: ۲۶ تیرماه سال روز تاسیس شورای نگهبان است که به فرمان امام در سال ۱۳۵۹ رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آمل در رابطه با شکل‌گیری دفتر شورای نگهبان در شهرستان‌ها، افزود: از سال ۱۳۷۹ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان عنوان کردند بهتر است ساز و کارشورای نگهبان دائمی باشد و در تمام سال فعالیت خود را داشته باشد که همین بیانات رهبری زمینه‌ای برای شکل‌کیری دفاتر شورای نگهبان در شهرستان‌ها شد.

دکتر ابراهیم زاده با اشاره بر انحلال چندین شورای شهر و بازداشت برخی از اعضای شورای شهرها در سراسر کشور،بیان داشت: جلسات مستمری در گذشته بین دولت با شورای نگهبان برگزار شد تا نامزدهای شورای شهر نیز از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند،اما با توجه به حجم پرونده های بررسی صلاحیت در انتخابات شورای شهر و نبود بسترهای لازم این مهم صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: در دولت و مجلس گذشته بسیار پیگیر بودند که بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر نیز به شورای نگهبان واگذار شود و با توجه به جلسات مختلف،شورای نگهبان مرکزپذیرفتن این موضوع را منوط به تغییر ساز و کارهای شهرستانی و استانی اعلام کرد،زیرا با نیروی انسانی فعلی نمی توان حجم بسیار زیاد،پرونده های نامزدهای انتخابات شورای شهر را بررسی کرد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آمل،افزود:گرچه سخنگوی شورای نگهبان پیشنهاد دادند که باید یک نهاد ملی برای نظارت بر انتخابات شورا تشکیل شود،اما اگر ساز و کار تغییر کند، گرچه حجم پرونده ها افزایش می‌یابد اما با این وجود شورای نگهبان می‌تواند صلاحیت نامزدها را بررسی نماید تا افراد شایسته در مسند شورای شهر قرار بگیرند.

ابراهیم زاده تصریح کرد:اگر نظارت بر شوراهای شهر به شورای نگهبان سپرده شود این موضوع می‌تواند برای نظام بسیارخوشایند باشد.