۱۶:۲۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷

نظارت بر بازار دقیق تر و جدی تر انجام شود

نظارت بر بازار دقیق تر و جدی تر انجام شود

استاندار مازندران گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود، نظارت و بازرسی در بازار را تشدید کنند تا سطح نارضایتی مردم کاهش یاید.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: دستگاه های اجرایی مانند جهاد کشاورزی و صمت باید با اقدام جهادی و پس از پایان ساعت اداری نیز پای کار باشند تا با افزایش سطح نظارت و بازرسی، علاوه بر جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی، باعث ایجاد رضایتمندی بین مردم شود.

وی با بیان اینکه در حالی که برخی مردم گرانی کالاها و اقلام را به مجموعه مدیریتی نظام نسبت می دهند و البته این دیدگاه نادرست و اشتباه است، اظهار داشت: اگر در بازار شاهد گرانی کالاها و این حجم بالای نارضایتی مردم هستیم، ضعف کار از خود مدیر است و مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که نظام اسلامی در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان قرار دارد و بدخواهان انقلاب نیز از هر ابزاری برای ایجاد نارضایتی عمومی در بین مردم استفاده می کند، گفت: دراین شرایط مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط باید با اقدام جهادی نسبت به کنترل بازار تلاش شبانه روزی داشته باشند و برای مقابله با این توطئه شوم دشمنان نیز در واقع آرایش جنگی به خود بگیرند.

نماینده عالی دولت در مازندران از فرمانداران شهرستان های مختلف این استان خواست با تشدید سطح نظارت و بازرسی و بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود، از افزایش بی رویه قیمت کالاها جلوگیری کنند.

حسینی پور تنظیم بازار را مهم‌ترین دغدغه مدیریتی زمان حاضر دانست و تاکید کرد : فرمانداران شهرستان‌های استان نظارت‌ها بر بازار عرضه و تقاضا در استان را با هدف جلوگیری از افزایش کاذب قیمت مایحتاج عمومی تشدید کنند.

وی ادامه داد: دستگاه های عضو ستاد تنظیم بازار استان باید برای شرکت در هر یک از این جلسات راهکار و طرح ارایه دهند و اگر قرار باشد مباحث تکراری در این نشست ها مطرح شود و راهکاری برای رفع ان ارایه نشود، خروجی این جلسات به هیچ عنوان مثبت نخواهد بود و مردم نیز منتفع نخواهند شد.

وی با بیان اینکه مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید نسبت به ساماندهی محصولات تولیدی استان اهتمام بیشتری داشته باشند، خاطر نشان کرد: متولیان امر باید در قالب ارایه طرح، مسایل و مشکلات مربوط به تولیدات استان را شناسایی و برای رفع آن نیز راهکار ارایه دهند.

وی بر لزوم آسیب شناسی مسایل مرتبط با بازار تاکید کرد و افزود: در حالی عرضه خیلی از کالاها را آزاد کردیم، قیمت آن را نیز باید کشاورز و مردم تعیین کنند.

از ظرفیت نیروهای بسیج برای کنترل بازار شب عید استان مازندران استفاده شود

استاندار مازندران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بکارگیری ظرفیت بسیج برای نظارت و بازرسی بر بازار استان در سال گذشته که با نتایج بسیار مثبتی نیز همراه بود، گفت: تامین نشدن اعتبار مورد نیاز باعث شد تا مشارکت بسیج در این طرح با مشکل مواجه شود.

حسینی پور بر لزوم تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت دیون به نیروهای بسبج تاکید کرد و گفت که باید از ظرفیت نیروهای بسیج برای کنترل بازار شب عید استان استفاده کرد تا علاوه بر جلوگیری از افزایش قیمت برخی اقلام، باعث ایجاد رضایتمندی بین مردم شود.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید سعید باستانی، از مسوولان و متولیان امر خواست نسبت به ذخیره سازی اقلام و کالاهایی که در ماه ضیافت الهی مصرف بیشتری دارند، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مازندران از ظرفیت بالایی برای تولید کالاهای اساسی دارد، افزود: سازمان صمت استان باید نسبت به افزایش قیمت برخی کالاها هوشمندانه ورود پیدا کند تا با اعمال مدیریت صحیح و نظارت مستمر، از افزایش قیمت برخی اقلام جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه احکام جرایم تعزیرات حکومتی از بازدارندگی کافی برخوردار نیست، گفت: باید متناسب با تخلف صورت گرفته، جرایم نیز افزایش یاید تا دیگر کسی رغبتی برای تخلف اقتصادی نداشته باشد.


منبع : ایرنا