۱۱:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۳۰
معاون سیاسی استاندار مازندران:

نفوذ فرهنگی در مازندران نگران کننده است

نفوذ فرهنگی در مازندران نگران کننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ردپای نفوذ فرهنگی دشمنان و استکبار جهانی در مازندران جدی و نگران کننده است.

به گزارش کاسپین24| روح‌الله سلگی با بیان این که، دشمنان همواره درصدد هویت زدایی هستند، افزود: متاسفانه عده ای از دانشگاهیان بین دانشگاه و حاکمیت فاصله انداختند، در شرایطی که کشور به حمایت دانشگاهیان به خصوص استادان دانشگاه نیاز دارد، اما عده ای از استادادن نه تنها همراهی در حمایت از حکومت و نظام نداشتند، بلکه علیه نظام نیز گام هایی برداشتند.

وی با اظهار این که این افراد دانشگاه را محفلی برای تقابل با نظام جمهوری اسلامی کردند، ادامه داد: در این شرایط اگر چه بسیاری از استادان به درستی در خنثی سازی دشمنان وارد شدند، اما بعضی از اساتید در راستای اهداف دشمنان و جریان دین ستیزی حرکت کردند.

معاون استاندار مازندران با بیان این که، استادان دانشگاه ها باید مرز بندی ها را به درستی تحلیل و برای قشر دانشجو طبق منویات مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب تبیین کنند، ادامه داد: همسو با این رویکرد، گفت و گو و نشست های صمیمانه استادان دانشگاه های استان مازندران با هر گونه سلایق راه اندازی شده است.

سلگی با ذکر این نکته که عده ای از استادان دانشگاه در اغتشاشات، خیانت را علیه ملت ایران تحمیل کردند، بیان داشت : این که در روز ۱۶ آذر که سالروز استکبار ستیزی است، برخی از استادان دانشگاه نسبت به بیانیه های دشمنان داخلی و خارجی واکنش نشان ندادند و حتی علیه اهداف این روز حرکت کردند، تاسف بار است.

وی با بیان این که دشمنان انسجام و هویت ملی جوانان را هدف گرفته است، گفت: سکوت عده ای از استادادن دانشگاه علیه دشمنان در تضعیف نظام جمهوری اسلامی اصلا پذیرفتنی نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با اظهار این که هجوم خرده فرهنگی علیه مردم شمال بسیار خطرناک شده است، ادامه داد: طبق آمار سال گذشته حدود ۱۰۰میلیون نفر شب مسافر در استان اقامت داشتند که این آمار علاوه بر مزیت های اقتصادی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی مخربی را برای استان داشته است.

وی با توضیح این که دولت مردمی سیزدهم به فکر اقتصاد و فرهنگ مردم است و همسو با این رویکرد آمار طلاق در یک سال اخیر در استان مازندران که طی هشت سال صعودی بوده، سه درصد کاهش یافت، گفت: امروز رد پای نفوذ فرهنگی در مازندران بسیار جدی و واضح شده است.

راه اندازی پژوهشکده علامه حسن زاده آملی در دانشگاه پیام نور مازندران

رییس دانشگاه پیام نور مازندران نیز در این نشست توسعه علمی را مهمترین رویکرد دانشگاه دانست و گفت: ظرفیت در دانشگاه پیام نور استان در راستای حمایت از خانواده های محروم بسیار بالا است.

حسین نازک تبار به وجود ۱۵ مرکز واحد دانشگاهی با ۱۴ هزار دانشجو در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴۲ نفر از استادان عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران هستند.

وی از راه اندازی جشنواره فرهنگی و ورزشی دانشجویی در دانشگاه پیام نور مازندران خبر داد و اظهار داشت : پژوهشکده علامه حسن زاده آملی نیز در این دانشگاه در حال راه اندازی است.


منبع: ایرنا