۲۱:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۲۰

نماز عیدفطر در مصلی‌ها و مساجد مازندران اقامه می‌شود

نماز عیدفطر در مصلی‌ها و مساجد مازندران اقامه می‌شود

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران گفت که نماز عید فطر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مصلی‌های نماز جمعه و مساجد این استان اقامه می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | حجت‌الاسلام محمد انتظاری روز دوشنبه افزود : طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ، مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و به همین دلیل هم نماز عید فطر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان اقامه خواهد شد.

مازندران طبق ارزیابی ۱۴ اردیهبشت سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد. طبق این ارزیابی که تا ۱۹ اردیبهشت ثابت ماند ، وضعیت کرونایی ۱۶ شهرستان مازندران نارنجی و ۶ شهرستان زرد است.

 وضعیت زرد به معنای خطر متوسط و نارنجی هم پرخطر است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران به نمازگزاران توصیه کرد به منظور قطع زنجیره انقال ویروس کرونا، علاوه بر استفاده از دستکش و ماسک، مهر و سجاده شخصی برای اقامه نماز عید فطر به همراه داشته باشند.

طبق اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران ، آیین نماز جمعه در وضعیت معمو لی در ۴۷ نقطه استان برگزار می شود.

آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد در حال حاضر ۷۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش این دو دانشگاه بستری هستند که این تعداد ۵۰ درصد کمتر از اوایل اردیبهشت است.



منبع: ایرنا