۱۵:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۹

نو شدن جاده‌های مازندران

نو شدن جاده‌های مازندران

عملیات روکش آسفالت بیش از ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های مازندران در حال اجرا است.

به گزارش کاسپین24 | عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: لکه گیری و روکش آسفالت بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی مازندران با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

او افزود: این عملیات‌ها شامل چیپ سیل و میکروسرفیسینگ و لکه گیری و آسفالت بوده است که به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محور‌ها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت کریدور شمال به جنوب محور‌های شریانی سوادکوه، هراز، کندوان، کیاسر و گلوگاه به نیالا انجام گرفته است.

نجفی با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان، گفت: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و برف، کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش می‌یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.

او با بیان اینکه آسفالت گرم هزینه‌های بالایی دارد، افزود: استفاده از روش‌های حفاظتی و آسفالت با لایه نازک از پارسال در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

نجفی آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ را نوعی آسفالت حفاظتی و ترمیمی دانست و گفت:این آسفالت ۲۵۰ کیلومتر در محور‌های مناطق شرق و مرکز و غرب در حال اجرا است که این نوع آسفالت با هدف آب بندی سطحی و جوان سازی آسفالت‌های قبلی که دارای خرابی‌های سطحی، کچلی، شن زدگی و گودافتادگی بر اثر حرکت خودرو‌ها تا دو سانتیمتر است استفاده می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار و تامین قیر لازم برای اجرای پروژه‌های سطح استان، سرعت اجرای پروژه افزایش یافته و موجبات رضایتمندی و آرامش مردم را فراهم آورد.


منبع : باشگاه خبرنگاران