۲۰:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹

نیروی کار ماهر کم داریم

نیروی کار ماهر کم داریم

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمبود نیروی کار ماهر را از جمله مشکلات کارفرمایان برای تامین نیرو بیان کرد.

به گزارش کاسپین24 | حجت الاسلام صحبت اله رحمانی صبح چهارشنبه در اولین رویداد مردمی اشتغال در مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان با بیان اینکه مازندران در شد و توسعه کشور نقش مهمی دارد، با اشاره به برنامه دولت در حوزه اشتغال و کار، تلاش کوشش در این حوزه را الزامی دانست و گفت: بیکاری در مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش یافت و نشان از تلاش و زحمات همگان است.

رحمانی با بیان اینکه باید به مردم پاسخگو باشیم زیرا مردم همه توان خود را گذاشته‌اند و کارفرمایان تمام سرمایه را به میدان آوردند، افزود: وزارت تعاون تلاش می‌کند تا گره‌ای از کار مردم باز شود.

معاون حقوقی وزارت تعاون کمبود نیروی کار ماهر را از جمله مشکلات کارفرمایان برشمرد و آن را نیاز روز جامعه دانست و گفت: وظیفه سازمان فنی و حرفه‌ای سنگین است زیرا باید به سمت مهارت و آموزش برویم.

رحمانی با بیان اینکه جویای کار ماهر نداریم، گفت: بیشتر کارجویان فاقد مهارت هستند و آنچه که معضل جامعه ما بوده عدم مهارت آموزی و مدرک گرایی است.

وی چشمه جوشان اشتغال را یادگیری مهارت برشمرد و گفت: باید روزی برسیم که مازندران در حوزه بیکاری منفی شود و نیروی کار را از استان‌ها دیگر وارد کند زیرا فرصت‌های زیادی در مازندران وجود دارد.


منبع : مهر