۱۲:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۶
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

نیمی از کارگران اخراجی دانشگاه شمال به کار خود بازگشتند

نیمی از کارگران اخراجی دانشگاه شمال به کار خود بازگشتند

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که نیمی از کارگران اخراج شده دانشگاه شمال واقع در شهرستان آمل به محل شغل سابق خود بازگشته‌اند.

به گزارش کاسپین24|کامران اصغری گفت: از مجموع ۶۳ کارگر اخراجی دانشگاه غیر انتفاعی شمال آمل در حال حاضر ۳۰ کارگر به شغل خود بازگشته اند.

وی با بیان اینکه بقیه کارگران نیز به تدریج و طی ماه های آینده به کار بازگردانده می شوند ، گفت : ۳۳ کارگر دیگر تا تحقق بازگشت به کار مشمول بیمه بیکاری خواهند شد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود که درباره بازگشت تمامی کارگران به کار با دانشگاه شمال مذاکراتی انجام و توافق شد که تمامی کارگران به تدریج به مشاغل قبلی خود بازگردند.

اخراج تعدادی از کارکنان دانشگاه شمال پس از بازگشایی دانشگاه ها از ۱۷ خرداد ماه تحت پروتکل بهداشتی مشخص شد.

در حالی که مسئولان دانشگاه عنوان اخراج را " تعدیل نیرو " گذاشته و علت آن را شرایط کرونایی و کاهش درآمد دانشگاه اعلام کرده بودند ، اداره کل تعاون مازندران تاکید داشت که اخراج نیروها به بهانه کرونا قابل قبول نیست چون تنها محل درآمد دانشگاه که شهریه دانشجویان است آسیبی ندیده است.

دانشگاه شمال که تا سال ۸۸ با نام موسسه آموزش عالی شناخته می شد ، از سال ۷۵ در رشته های مهندسی کامپیوتر و کارشناسی حسابداری شروع کرد و هم اکنون در ۵۵ رشته در مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته بیش از ۶ هزار دانشجو دارد. همچنین نزدیک به ۴۰۰ مدرس با این دانشگاه همکاری دارند که ۷۰ نفر عضو هیأت علمی تمام وقت و پاره وقت محسوب می شوند.

منبع:ایرنا