۱۷:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۲
برای نخستین بار در تاریخ کشتی ایران؛

هشت وزن تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در اختیار مازندرانی‌ها قرار گرفت

هشت وزن تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در اختیار مازندرانی‌ها قرار گرفت

ترکیب نهایی تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ مشخص شد و با راه‌یابی امیرمحمد یزدانی و عرفان الهی به تیم ملی، برای نخستین بار در تاریخ کشتی ایران هشت وزن از ۱۰ وزن تیم ملی کشتی آزاد در اختیار مازندرانی‌ها قرار گرفت.

به گزارش کاسپین24| مسابقات انتخابی سه وزن ۵۷، ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ظهر امروز در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده محل برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان انجام شد و در نهایت دو وزن از سه وزن باقیمانده ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در اختیار مازندرانی‌ها قرار گرفت تا تعداد کشتی‌گیران مازندرانی راه یافته به مسابقات جهانی نروژ که از ۱۰ تا ۱۳ مهر در اسلو پایتخت نروژ برگزار می‌شود به هشت نفر برسد.

رئیس هیئت کشتی مازندران روز جمعه اظهار کرد: حضور ۶ کشتی‌گیر مازندرانی در رقابت‌های جهانی نروژ پیش از این مسجل شده بود و با برگزاری رقابت‌های انتخابی درون‌اردویی که امروز انجام شد و پیروزی امیرمحمد یزدانی و عرفان الهی مقابل حریفان‌شان برای نخستین بار تعداد ملی‌پوشان کشتی مازندران در یک رقابت بین‌المللی به هشت نفر رسید.

عسگری محمدیان افزود: در مسابقات انتخابی امروز امیرمحمد یزدانی توانست دیگر کشتی‌گیر جوان و آینده‌دار مازندرانی یعنی کیان محمودجان‌لو را در دو مسابقه با نتیجه ۸ – ۲ و ۱۳ – ۳ شکست دهد و دوبنده وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی در مسابقات جهانی نروژ را از آن خود کند. در دیدار انتخابی وزن ۷۰ کیلوگرم نیز عرفان الهی موفق شد در دو مسابقه از سه مسابقه انتخابی با نتایج ۶ – ۵ و ۸ – ۳ امیرحسین مقصودی را شکست دهد و عازم مسابقات جهانی نروژ شود.

 وی خاطرنشان کرد: با این حساب رحمان عموزاد از بهشهر در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی از جویبار در وزن ۶۵ کیلوگرم، عرفان الهی از تنکابن در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی از جویبار در وزن ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی از جویبار در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور از جویبار در وزن ۹۲ کیلوگرم، مجتبی گلیج از تنکابن در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع از آمل در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی‌گیران مازندرانی راه‌یافته به رقابت‌های جهانی نروژ هستند.

رئیس هیئت کشتی مازندران تصریح کرد: هرچند که مازندران همواره بیشترین سهم از کسب افتخارات بین‌المللی برای کشتی ایران را داشت، اما تا کنون در اختیار گرفتن ۸۰ درصد ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در هیچ یک از رده‌های سنی برای حضور در یک رقابت معتبر بین‌المللی توسط کشتی‌گیران یک استان سابقه نداشت. کشتی مازندران استعداد کسب تمام دوبنده‌های تیم ملی را هم دارد و با توجه به درخشش کشتی‌گیران جوان و نوجوان مازندران در رقابت‌های بین‌المللی طی ماه‌های اخیر می‌توانیم به استمرار این روند موفقیت‌آمیز امیدوار باشیم.

یونس امامی از شهرستان هرسین کرمانشاه در وزن ۷۴ کیلوگرم و علیرضا سرلک از الیگودرز لرستان در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز دو کشتی‌گیر دیگر تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی نروژ هستند.

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران برای برگزاری این اردوی آماده‌سازی تیم ملی به منظور حضور در رقابت‌های جهانی نروژ ۳۲ آزادکار را به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت کرده بود که نام ۱۹ کشتی‌گیر و دو مربی مازندرانی در این فهرست قرار داشت.

چندی پیش نیز کشتی‌گیران جوان مازندرانی در رقابت‌های جهانی جوانان روسیه با کسب هر پنج مدال طلای تیم ملی علاوه بر این که ایران را قهرمان این مسابقات کردند، رکورد کسب مدال‌های طلا در یک دوره از این مسابقات را به نام ایران ارتقا دادند.

در آن مسابقات تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ترکیب کامل ۱۰ نفره به مسابقات اعزام شده بود که ۶ نفر از کشتی‌گیران تیم ملی را مازندرانی‌ها تشکیل می‌دادند. رحمان عموزاد خلیلی از بهشهر در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسن عبادی از ساری در وزن ۶۵ کیلوگرم، عرفان الهی از تنکابن در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم و امیرحسین فیروزپور در ۸۶ کیلوگرم هر دو از جویبار و علی اکبرپور در وزن ۱۲۵ کیلوگرم از بابل اعضای مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد جوانان جهان بودند که حاصل حضورشان کسب پنج مدال طلا و یک مقام پنجمی برای تیم ملی بود.

کشتی مازندران اوایل مرداد نیز در رقابت‌های المپیک توکیو توانست سه مدال شامل دو برنز و یک نقره از هفت مدال کسب شده کاروان ایران را کسب کند. کشتی‌گیران این استان در مجموع تا کنون به جز ده‌ها مدال رنگارنگ که در مسابقات بین‌المللی برای ایران به دست آوردند، ۱۳ مدال المپیکی شامل ۵ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز برای ایران کسب کردند.


منبع: ایرنا