۲۱:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲

همانند آوینی روایتگر صادقانه انقلاب باشیم/ترویج سبک شهدا

همانند آوینی روایتگر صادقانه انقلاب باشیم/ترویج سبک شهدا

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه همانند شهید آوینی روایتگر صادقانه انقلاب باشیم بر لزوم انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی به نسل های مختلف تاکید کرد.

به گزارش کاسپین24 | سردار سیاوش مسلمی روز یکشنبه در آئین بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب، یکی از رسالت‌های مهم سپاه به ویژه بخش‌های اقشاری سپاه را انتقال مفاهیم و معارف برگرفته از ایثار و رشادت‌های شهدا به نسل‌های آینده انقلاب دانست و گفت: انتقال این حماسه آفرینی‌ها و مفاهیم فرهنگ شهادت و ایثار، سبب حفاظت از انقلاب می‌شود.

وی با اظهار اینکه انتقال معارف اسلامی مصون کننده انقلاب است، افزود: این معارف ناب شهدا برگرفته از معارف اسلامی است که شامل اعتقادات، ارزش‌ها و همه مفاهیمی که از ائمه معصومین برای ما به یادگار گذاشته است، می‌شود، لذا الگویی برای نسل‌های آینده انقلاب است که باید به جوانان انتقال داده شود.

وی با عنوان اینکه هرکسی که در هر مسئولیتی است باید داشته‌های شهدا را به دست صاحبان اصلی آن برساند، ادامه داد: باید برای نسل‌های آینده یک الگوی تربیتی درست با مبانی الهی لحاظ کرد که مهم‌ترین و ارزشمندترین الگویی که انقلاب اسلامی به نسل جوان می‌تواند بدهد، سبک زندگی شهدایی است.

سردار مسلمی یادآور شد: لذا هرگونه کم کاری درباره ترویج فرهنگ و سبک شهدایی در جامعه باید در قیامت پاسخگوی شهدا باشیم از این رو باید این شهدا را به جوانان به درستی معرفی کرد.

فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: آینده انقلاب برای جوانان و دست جوانان است و اگر بتوانیم معارف دفاع مقدس را به درستی و در شأن شهدا باشد، به جوانان معرفی کنیم قطع به یقین انقلاب را بیمه خواهیم کرد و اگر در این کار کوتاهی کنیم، باید پاسخگوی شهدا باشیم.

وی افزود: امروز در قالب هنر در بهترین وجه و در شیواترین وضعیت می‌توان شهدا را معرفی کرد و باید بدانیم که هر پیامی اگر در قالب هنر ریخته شود ماندگار خواهد شد، اما متأسفانه امروزه فیلم فاخر تولید شده درباره شهدا کم است و نتوانستیم در حوزه فیلمسازی به خوبی به شهدا بپردازیم.

فرمانده سپاه کربلا عنوان کرد: برخی از فیلمسازان امروزه فیلم‌هایی تهیه می‌کنند که در شأن جامعه اسلامی نیست و امروز همین فیلم‌ها به قشر جوان تزریق می‌شود و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند درصورتی که داستان‌ها و معارف بی نظیری از شهدا داریم که می‌توانیم در قالب‌های هنری به نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب برسانیم.

سردار مسلمی افزود: ما حتی یادگار ی های شهدا را به خوبی نتوانستیم در میان نسل جوان به تصویر بکشیم و باید مثل شهید آوینی انقلاب و دستاوردهای شهدا را روایت کنیم و اگر همه بتوانیم مثل شهید آوینی روایتگر صادقانه انقلاب باشیم قطعاً پاسخ محکمی برای توطئه‌های دشمن خواهد بود چرا که دشمن در حال سیاه نمایی علیه انقلاب است.



منبع: مهر