۲۰:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱

همکاری استرالیا و ناسا برای یافتن اکسیژن در ماه

همکاری استرالیا و ناسا برای یافتن اکسیژن در ماه

استرالیا در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مریخ نورد باهدف کمک به ناسا برای یافتن اکسیژن در ماه است.

به گزارش کاسپین24 | به نقل از indianexpress، استرالیا با ساخت یک مریخ نورد نیمه خودران ۲۰ کیلویی برای ناسا موافقت کرده است که در سال ۲۰۲۶ در جستجوی اکسیژن به ماه برود.

در بیانیه دولت آمده است که مریخ نورد، خاکی را که حاوی اکسید است جمع آوری می‌کند و ناسا از تجهیزات جداگانه‌ای برای استخراج اکسیژن از آن خاک استفاده می‌کند. اکسیژن استخراج شده از سطح ماه در نهایت برای حفظ حضور انسان در ماه و پشتیبانی از مأموریت‌های آینده به مریخ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آنتونی مورفت، معاون آژانس فضایی استرالیا در ارتباط با جلب توجه ناسا نسبت به این موسسه گفت: "ناسا تحت تأثیر فناوری کنترل از راه دور ۱۶۰۰ کیلومتر کمپرسی بزرگ که سنگ آهن را از معادن شمال غربی استرالیا حمل می‌کند، قرار گرفته است." او افزود "این یک گام کلیدی برای ایجاد حضور پایدار انسان بر روی ماه و همچنین پشتیبانی از مأموریت‌های آینده به مریخ است. این مأموریت مهارت‌ها و تجربیات برجسته صنعت استرالیا در جهان را در عملیات از راه دور و سیستم‌های خودران نشان می‌دهد. "

همچنین استرالیا بر اساس سابقه کشورش در موضوعات فضایی در سایر اعزام‌ها می‌تواند به عنوان نقطه مرکزی برای پرتاب‌های فضایی آینده باشد.

بیل نلسون، مدیر ناسا، گفت که این توافقنامه روابط با استرالیا را در زمینه اکتشافات فضایی که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، تقویت می‌کند. انتظار می‌رود این مریخ نورد توسط "کنسرسیوم تحت رهبری صنعت" از مشاغل و سازمان‌های تحقیقاتی استرالیا، به ویژه سازمان‌های منابع و معادن، با حمایت شرکای بین المللی توسعه یابد.

توافق بین ناسا و استرالیا بستگی به این مورد دارد که این مریخ نورد در حین توسعه، کارآمد باشد یا نه. علاوه بر این موارد ارزش مالی این پروژه ۱۵۰ میلیون دلار استرالیا برآورد شده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران