۱۷:۴۹ ۱۴۰۱/۹/۱۳

واردات بی رویه برنج تهدیدزا است

واردات بی رویه برنج تهدیدزا است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران واردات بی رویه برنج در فصل برداشت را تهدیدی جدی برای اقتصاد متکی بر تولیدات برنجکاران استان دانست و خواستار اجرای طرح های حمایتی دولت برای خرید شد.

به گزارش کاسپین24 | در پی بالاگرفتن مشکلات کشاورزان مازندرانی به سبب رکود بازار محصولات برنج و مرکبات، رئیس ‏مجمع نمایندگان مازندران طی ۲ نامه خطاب به معاون اول رئیس جمهور خواستار حمایت و تشکیل ‏کارگروهی برای بررسی و رفع چالش بوجود آمده شد.‏

مشکلات کشاورزی و کشاورزان استان مازندران قصه پرغصه‌ایست که تازگی ندارد و هر سال پس از فصل برداشت محصولات زراعی و باغی از جمله برنج و مرکبات چون زخمی مزمن دوباره سرباز کرده و مشکل آفرین می‌شود.

امسال اما با توجه به مشکلات تورمی و رکود بازار موضوع نگران کننده به نظر می رسد به‌طوری‌که منجر به برگزاری جلسه مشترک بین مجمع نمایندگان استان با استاندار مازندران شد.

در این نشست مسئولان درباره نارضایتی باغداران و برنجکاران از وضعیت نامطلوب بازار و دپوی ۶۰۰ هزار تن برنج تولیدی امسال در کارخانه‌های شالیکوبی استان و نیز کاهش قیمت مرکبات در سال جاری بحث و گفت‌وگو کرده و در نهایت با اشاره به بحرانی بودن وضعیت برنجکاران و باغداران مرکبات، بر لزوم تشکیل کارگروه پایش، بررسی و پیگیری روند حمایت از تولیدکنندگان این محصولات در سطح ملی و استانی تاکید کردند.

اما بیان مسئله به همین‌ جلسه ختم نشد و به جایی رسید که سرانجام صدای نماینده ولی فقیه در استان مازندران را هم درآورد و آیت محمدی لائینی در خطبه دوم نماز جمعه ۱۱ آذرماه به مشکلات کشاورزان پرداخت و خواستار حل و فصل چالش‌های شالیکاران و باغداران از سوی مسئولان استانی شد.

در پی این اتفاقات بود که رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با توجه به بحرانی توصیف کردن شرایط در نهایت طی ۲ نامه خطاب به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، خواستار حمایت ویژه دولت و تشکیل کارگروهی برای بررسی و رفع این چالش شد.


منبع : ایسنا