۱۴:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۳

وجود ۴۷۸ کیلومتر نوار مرزی در مازندران / دریای خزر بدون مشکل امنیتی

وجود ۴۷۸ کیلومتر نوار مرزی در مازندران / دریای خزر بدون مشکل امنیتی

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی مازندران از برقراری امنیت کامل در ۴۷۸ کیلومتر نوار مرزی استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | سردار حسینی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی مازندران از وجود ۴۷۸ کیلومتر نوار مرزی در استان خبر داد و گفت: عمده وظیفه مرزبانی استان مراقبت از این مرز‌ها و تامین امنیت شناور‌ها و کشتی‌های پهن پیکر در ۴ بنادر امیرآباد، نوشهر، فریدونکنار و پایانه نفتی نکا در پهنه مشترک آبی است.

او با بیان اینکه در دریای خزر هیچ مشکلی امنیتی وجود ندارد، افزود: نیروهای مرزبانی در کنار وظایف ذاتی خود در حفظ مرزهای آبی استان، تامین امنیت گردشگران و همکاران با شیلات استان برای مقابله با قاچاقچیان و صیادان غیر مجاز را هم به عهده دارند.

سردار حسینی گفت: امکانات و تجهیزات خوبی در حوزه هوشمند سازی پارسال در اختیار مرزبانی استان گذاشته شده است که از این تجهیزات استفاده شد.

او افزود: امکانات خوبی امسال هم در هفته نیروی انتظامی با حضور فرمانده نیروی انتظامی و وزیر دفاع در اختیار مرزبانی جمهوری اسلامی قرار داده شد.

سردار حسینی گفت: تکنولوژی امروزه به سمتی رفته که بتوانیم از امکانات هوشمند مانند پایش مرز با استفاده از پهباد، کوآدکوبتر و امکانات دید در شب استفاده کنیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی مازندران افزود: کنترل شناور‌هایی که در دریای خزر تردد می‌کنند با امکاناتی که در اختیار داریم انجام می شود و تجهیزات دیگری هم در آینده در اختیار مرزبانی استان قرار خواهد گرفت.


منبع : باشگاه خبرنگاران