۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۱۲

ورزشکاران نابینا و کم‌بینای مازندران پارسال ۵۰ مدال کسب کردند

ورزشکاران نابینا و کم‌بینای مازندران پارسال ۵۰ مدال کسب کردند

سرپرست معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گفت که پارسال ورزشکاران نابینا و کم‌بینای استان ۵۰ مدال در مسابقات مسابقات کشوری کسب کردند.

به گزارش کاسپین24 | حسین بریمانی در مجمع انتخاب رییس جدید هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان در ساری افزود که این ورزشکاران همچنین سال گذشته پنج مقام تیمی کسب کردند و ۲ دعوت هم به تیم ملی داشتند.

وی ضمن تمجید از توانمندی ورزشکاران نابینا و کم بینای مازندران ، گفت : سال گذشته ۱۵ تیم از استان در رقابت های مختلف حضور داشتند که افتخارات خوبی هم برای استان کسب کردند.

بریمانی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی و هم افزایی همه مسئولان بویژه ورزش استان و فدراسیون ، ورزش نابینایان و کم بینایان مازندران شاهد توسعه بیش از پیش باشد.

بر اساس این گزارش ، در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان مازندران که با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان برگزار شد ، ابوطالب باقری به عنوان تنها نامزد انتخابات هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان مازندران با کسب ۱۵ رای از ۱۵ رای ماخوذه توانست رای اعتماد اعضای مجمع را کسب کند و برای ۴ سال دیگر در راس این هیات قرار گیرد.

بر اساس آمارهای رسمی ،استان مازندران دارای ۴۵ هزار معلول جسمی و حرکتی است که از این تعداد حدود ٦ هزار نفر روشن دل یا نابینا هستند.

طبق اعلام هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان مازندران ، ۲۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته در این هیات ورزشی عضو هستند.

دو و میدانی آقایان و بانوان، جودو آقایان، شطرنج آقایان و بانوان، گلبال آقایان و بانوان، وزنه‌برداری آقایان و شنا آقایان از ورزش های فعال در بین نابینایان مازندران است.

شهرستان های آمل، بابل، قائم‌شهر، ساری، بهشهر و سوادکوه نیز دارای هیأت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان هستند.

منبع : ایرنا