۱۹:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸

ورزش ایران پیام آور دوستی

ورزش ایران پیام آور دوستی

فدراسیون جهانی پرورش اندام، ورزش ایران را پیام آور صلح و دوستی دانست و گفت: احترام ویژه ای برای ایران قائل هستیم.

به گزارش کاسپین24 | رافائل سانتونخا پنجشنبه شب در آیین افتتاحیه مسابقات جهانی پرورش اندام در رامسر افزود : رامسر جای بسیار زیبا است و به پایگاه دوم رشته فیتنس در دنیا معرفی شود.

وی افزود : اولین بار است که وارد خطه شمال شده اما واقعا جای شگفت انگیز است .

وی اظهار کرد : ایران دارای فرهنگ بالا و عاشق ورزش است احساس می کنم در نصف ورزش جهان قرار دارد و نیمه ورزش جهان اینجاست .

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام بیان داشت : شوق و اشتیاق شما از پذیرایی از ورزشکاران دیگر کشورها قابل توصیف است .

سانتونخا گفت : رامسر عاشق ورزش و ورزش هم عاشق رامسر است و از رییس کمیته مردان آهنین تشکر می کنم .

به گفته وی ایران در زمینه فیلم سازی ورزشی رتبه ممتازی دارد.

وی ضمن قدردانی از مهمان نوازی مردم رامسر گفت : روزهای فوق العاده در پیش داریم و امیدواریم با خاطره خوش از رامسر به خانه های خود بر گردیم.

عادل عالیشان مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت : مازندران گل سرسبد و قهرمانان نام آوران در رشته مختلف ورزشی به جهان معرفی کرده است .

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده میزبانی به ویژه رامسر باشیم این مسابقات با فراهم امکانات موجود در. این شهرستان بی نظیر است.

رییس فدراسیون پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران گفت : وزن مازندران به لحاظ جایگاه ورزش نسبت به سایر نقاط کشور سنگین تر است .

عبدالمهدی نصیرزاده در آیین افتتاح مسابقات بین المللی مستر یونیورس پرورش اندام در رامسر افزود: مازندران در کشور تنها استانی است که در همه رشته صاحب نام و شهرت دارد.

وی با بیان آنکه همانطوری که سانسوری ایتالیا به عنوان پایگاه رشته مستریونیورس است ، اظهار کرد : از رئیس فدراسیون جهانی انتظار این است تا رامسر را به عنوان پایگاه دوم این رشته ورزشی مدنظر قرار دهد.

رییس فدراسیون پرورش اندام جمهوری اسلامی با قدردانی از همه مسوولان برگزار کننده این دوره از رقابت ها خاطر نشان کرد : هدف از این رویداد برد و باخت نیست بلکه اظهار لطف ، مودت و رفاقت میان ورزشکاران دیگر کشورها است و امیدوارم با خاطره خوش کشور خطه شمال رامسر را ترک کنند. رقابت های بین المللی پرورش اندام مستریونیورس امروز پنجشنبه با حضور ، ۱۰۰ ورزشکار خارجی و ۴۰۰ ورزشکار داخلی در چهار سالن شهرستان رامسر استان مازندران آغاز شد.

ورزشکاران کشورهای هند ؛گرجستان ؛افغانستان ؛عراق ؛سوریه ؛مالت ؛اسپانیا ؛نیوزلند ؛استرالیا ؛قزاقستان ؛روسیه ؛فرانسه ؛،ارمنستان و ترکیه در این مسابقات شرکت کرده اند.

این دوره از مسابقات در رشته های پرورش اندام ، رشته های مختلف مچ اندازی ، قوی‌ترین مردان ، فیتنس از ۲۶ بهمن ماه تا ۳۰ بهمن امسال (۱۵ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۳) زیر نظر فدراسیون جهانی IFBB به میزبانی استان مازندران در شهرستان رامسر در حال برگزاری است.

ورزشکاران بخش مردان در رشته های پرورش اندام، فیتنس و فیتنس چلنج، قوی ترین مردان و مچ اندازی و ورزشکاران بانوان در ۲ رشته مچ اندازی و فیتنس چلنج با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام کشور جوایز این مسابقات در مجموع ۴۰ هزار دلار تعیین شده است.


منبع : ایرنا