۱۵:۵۴ ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
خبرنگار کاسپین24 از تیم‌داری مشکوک در مازندران گزارش می‌دهد

ورود خزنده "شرط‌بندی" در باشگاه‌ها

ورود خزنده "شرط‌بندی" در باشگاه‌ها

بررسی سوابق برخی از تولیدکنندگان نشان می‌دهد که این دسته از افراد به جهت فرار از مالیات، پولشویی و شرط‌بندی وارد عرصه باشگاه‌داری می‌شوند و از احساسات هواداران همراه با عناوین اجتماعی بعنوان یک ابزار پوششی برای پوشاندن تخلفات بکارگیری می‌کنند.

به گزارش کاسپین24| شرط‌بندی ورزشی یا بِت به پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی و گذاشتن یک شرط روی نتیجه آن گفته می‌شود. اکثریت شرط‌بندی‌ها روی ورزش‌هایی چون فوتبال، بسکتبال، والیبال، اسب‌دوانی، بیسبال، هاکی، اتومبیل‌رانی، بوکس، تنیس، کشتی و هنرهای رزمی ترکیبی در سطوح حرفه‌ای و تراز اول یا حتی آماتور، گذاشته می‌شود.

قمار کننده‌ها عموماً شرط‌های خود را در کشورهایی که قوانین اجازه این نوع معامله را می دهد از طریق بنگاه‌ها و سازمان‌های شرط‌بندی انجام می‌دهند و در کشوری همانند ایران که این نوع معاملات غیرقانونی و غیر‌شرعی است از طریق افراد ذی‌نفوذ و در بستر اپلیکیشن‌هایی همچون تلگرام انجام می شود.

براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، قمار به هر نحوی جرم و غیر مشروع تلقی شده و مطابق قوانین جاریه باید با همه افرادی که به نحوی در شکل‌گیری و ایجاد شرایط قمار دخیل هستند برخورد قضائی صورت گیرد که این مهم سال ها است با نفوذ اینترنت در ایران توسط قوه قضاییه و پلیس‌فتا پیگیری می شود و افراد زیادی نیز بر اساس احکام قطعی دادگاه محکوم شده اند.

شیوه تغییر کرد

مافیا یکی از پدیده های ایجاد شده در صنعت ورزش است که سطح بالایی از فساد مالی را به همراه دارد. این موضوع در گذشته ای نه چندان دور در ورزش فوتبال بیشتر دیده میشد؛ اما گسترش ورزش‌های دیگر در ایران از یک سو سبب شد تا مافیای ورزش شرایط جدیدی را رقم بزنند.

یافته‌های مطالعات علمی پژوهشگران نشان می‌دهد با پیدایش مافیا در برخی از ورزش ها انتظار بر این است که کیفیت مدیریت ارتباط با هوادار کم شده و سطح حرفه ای بودن بازیکنان کاهش یابد، از سوی دیگر این موضوع به تدریج زمینه استعداد کشی را در سطح جامعه به‌همراه خواهد داشت و به طور کلی می توان گفت با پیدایش مافیا در برخی از رشته‌های ورزشی این صنعت به تدریج به سمت سوداگری اقتصادی حرکت خواهد کرد.

چرایی باشگاه‌داری برخی از تولیدکنندگان

همانطور که گفته شد در دنیا به ورزش بعنوان یک صنعت دیده می شود اما صنعتی که در آن ارزش های ملی و انسانی جایگاه بالایی دارد.

بر اساس این گزارش، بررسی سوابق برخی از تولیدکنندگان نشان می‌دهد که این دسته از افراد به جهت فرار از مالیات، پولشویی و شرط‌بندی وارد عرصه باشگاه‌داری می‌شوند و از احساسات هواداران همراه با عناوین اجتماعی بعنوان یک ابزار پوششی برای پوشاندن تخلفات بکارگیری می‌کنند.

بررسی ها نشان می‌دهد تمایل به قمار بازی های ورزشی افزایش یافته و امروز شرط‌بندی به میدان بازی های لیگ یک و زیرگروه رفته است و شنیده‌ها حاکی از آن است افرادی در شمال ایران تحت قالب تیم‌داری در حال شرط‌بندی هستند.