۱۱:۵۷ ۱۴۰۱/۶/۲۴

وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند بازار خرید برنج می‌شود

وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند بازار خرید برنج می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت : وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند بازار خرید برنج می‌شود و وقتی دولت وارد شود ، برندهای بزرگ هم خواهند آمد و تحرکات خوبی را در بازار برنج شاهد خواهیم بود.

به گزارش کاسپین24 | محمد قربانی صبح پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بازار برنج مسأله جدی و شالیکوبی ها پر از برنج است و همه این موارد را رصد می‌کنیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند خرید در بازار برنج می‌شو و خرید انجام خواهد شد و وقتی دولت وارد شود برندهای بزرگ هم وارد خواهند شد و تحرکات خوبی در بازار برنج شاهد خواهیم بود.

وی با اظهار اینکه حفظ رتبه‌های نخست در تولیدات محصولات کشاورزی بسیار مهم اما پرداختن به صادرات محصولات کشاورزی مهم‌تر است، افزود: تعاملات ما با کشورهای مختلف آغاز و تفاهم نامه‌های خوبی هم منعقد شده است.

وی یادآور شد: دنیا بر روی سلامت غذا تاکید دارد و باید به این سمت برویم اما در کشور ما بیشتر تمرکز روی تولید است و از سوی دیگر تشکل‌های وارداتی و صادراتی را باید پای کار بیاوریم تا در این زمینه نقش آفرینی کنند.

قربانی ادامه داد: در استان‌ها باید لیزینگ کشاورزی داشته باشیم و وظیفه ما این است بر اساس واقعیت‌ها از محصولات کشاورزی دفاع کنیم تا منافع تولیدکننده و مصرف کننده حفظ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران در حوزه تنظیم بازار کشور به خوبی عمل کرد و جای تشکر دارد و نشان می‌دهد مجموعه منسجمی در سازمان در حال فعالیت است که به صورت جهادی کار می‌کنند، درباره زهکشی اراضی گفت: فاینانس اراضی شالیزاری تأمین شد و اگر این تأمین مالی اتفاق بیفتد قرارگاه خاتم الانبیا وارد کار می‌شود تا در حوزه زهکشی و تجهیز اراضی فعالیت کند.

وی تصریح کرد: کشاورزان در حوزه تولید سبزی بیشتر از گذشته توجه کنند چراکه هم بازار آن فراهم است و هم درآمدزایی را به شدت افزایش می‌دهد.


منبع : مهر