۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

وزارت صمت به دنبال تعیین تکلیف واحد‌های تعطیل

وزارت صمت به دنبال تعیین تکلیف واحد‌های تعطیل

یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صمت و به تبع آن در استان‌ها تعیین تکلیف برای واحد‌های صنعتی تعطیل و ورشکسته است.

به گزارش کاسپین24|حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صمت این است که نسبت به زمین واحد‌های تولیدی که هیچ گونه فعالیتی در آن صورت نگرفته تعیین تکلیف شده و این زمین‌ها در اختیار واحد‌های صنعتی فعال قرار گیرند که به جد امسال این موضوع در مازندران پیگیری خواهد شد.

او با بیان اینکه در کار گروه رونق تولید استان به دنبال تعیین تکلیف برای این واحد‌ها هستیم، افزود: در حالی شاهد ورشکستگی برخی از این واحد‌های تولیدی بوده ایم که شرکت‌های تولیدی با برنامه، نه تنها با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند بلکه در طول سه، چهار سال اخیر و علی رغم تمامی مشکلات و تحریم‌ها طرح توسعه داشته و اکنون نیز به دنبال توسعه بیشتر بوده و تنها مشکل آن‌ها نداشتن زمین است.

قوانلو گفت: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی مازندران متاسفانه کمبود از بابت تامین زمین صنعتی بزرگ مقیاس داریم که با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط این مشکل با توجه به زمینی که در منطقه شرق استان در نظر گرفته شده هرچه زودتر رفع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود:در سالیان گذشته شاهد بودیم کسانی که اهلیت سرمایه گذاری نداشته اند بدون مطالعه و برنامه ریزی وارد فضای تولید شده و همین مسائل باعث تعطیلی واحد‌های مربوطه و ورشکستگی آن‌ها شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان