۱۹:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۷

وزیر صمت استیضاح نخواهد شد

وزیر صمت استیضاح نخواهد شد

در حالی که دیروز برخی نمایندگان از کاهش امضاهای نمایندگان برای استیضاح آقای فاطمی‌امین و احتمال از نصاب افتادن استیضاح خبر داده بودند ،رئیس مجلس گفت: تاکنون استیضاح آقای فاطمی امین 17 رای آورده است،

به گزارش کاسپین24 | قالیباف در نشست علنی امروز مجلس گفت که در گفت‌وگو با رئیس جمهور، آقای رئیسی به جمع بندی رسیده تا در ساختار وزارت صمت تجدیدنظر شود و ۲ وزیر به مجلس برای ۲ وزارتخانه جدید معرفی شود.

دولت این هفته اعلام کرد با جداسازی بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق است و برای آن لایحه می‌‎فرستد.

پس از درخواست برگزاری نشست استیضاح وزیر صمت از سوی چند نماینده مجلس، امروز فرصت اعلام نظر هیئت رئیسه به پایان رسید.

در حالی که دیروز برخی نمایندگان از کاهش امضاهای نمایندگان برای استیضاح آقای فاطمی‌امین و احتمال از نصاب افتادن استیضاح خبر داده بودند، آقای قالیباف در نشست علنی گفت تاکنون ۱۷ نماینده خواستار برگزاری استیضاح هستند.

پیشتر نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ۳۱ خرداد ماه اعلام کرده بود طرح استیضاح وزیر صمت دولت سیزدهم با ۳۶ امضا به این کمیسیون رسیده است.

مشکلات بازار خودرو از علت‌های درخواست استیضاح وزیر آقای فاطمی‌امین بوده است.

جدا شدن بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل دو وزارتخانه، خواسته دولت دوازدهم بود اما، نمایندگانی از مجلس یازدهم با این خواسته دولت قبل، به علت بار مالی و انتقاد از رویکرد دولت وقت، با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت کردند. با این حال حسن محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی گفته بیشتر نمایندگان مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی موافق هستند.


منبع : باشگاه خبرنگاران