۱۳:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۴

وصل شدن گاز و برق تمامی واحدهای صنعتی مازندران

وصل شدن گاز و برق تمامی واحدهای صنعتی مازندران

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از وصل شدن گاز و برق تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران که در روزهای گذشته به دلیل سردی هوا و کمبود انرژی قطع شده بود ،خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | محمد حسن صبوری دیلمی افزود: گاز تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی غیرمواد غذایی باهدف مدیریت مصرف انرژی در روزهای گذشته قطع شده بود که با اقدامات انجام شده این چالش اکنون در بنگاه‌های اقتصادی استان برطرف شده است.

وی خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی استان در ۲۰ روز گذشته به دلیل سردی هوا و افت فشار گاز با مشکل کمبود انرژی مواجه و سوخت گازوئیل را جایگزین کرده بودند. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با قدردانی از همراهی بنگاه های اقتصادی استان در مدیریت مصرف انرژی ادامه داد: تعدادی از واحدهای صنعتی که نتوانستند نسبت به جایگزین کردن سوخت گازوئیل برای ادامه روند فعالیت اقدام کنند متاسفانه در روزهای گذشته امکان تولید نداشتند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: مشکل کمبود برق هم در واحدهای تولیدی به ویژه بنگاه هایی که در شهرک های صنعتی فعال هستند، از ابتدای هفته گذشته شروع شده بود و برخی از این واحدها به دلیل قطعی برق روند تولیدشان متوقف شد.

صبوری دیلمی اضافه کرد: قطعی نامنظم و بدون برنامه برق در واحدهای صنعتی باعث سردرگمی تولیدکنندگان شده بود که با رایزنی های انجام شده این مشکل رفع و برق تمامی واحدهای صنعتی استان اکنون وصل است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران پیشتر گفته بود که گاز ۱۸۰ واحد صنعتی استان باهدف مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی قطع است و این واحدها طبق مکاتبات انجام شده تنها مجاز به استفاده سوخت جایگزین گازوئیل خواهند بود.

تازه‌ترین گزارش شرکت گاز مازندران نشان می‌دهد که اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند به عبارتی یک میلیون و ۴۴۳ هزار نفر مشترک گاز طبیعی در مازندران هستند.

در استان مازندران بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در حوزه های مختلف اقتصادی وجود دارد. سهم صنعت مازندران از مجموع اشتغال مازندران حدود ۳۵ درصد است.


منبع : ایرنا