۱۹:۳۳ ۱۴۰۱/۱/۹

پاکسازی حریم راه‌های مازندران از زباله

پاکسازی حریم راه‌های مازندران از زباله

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در راستای دستور استاندار مازندران، طرح پاکسازی حریم راه‌های این استان با هدف زیباسازی و ایمن‌سازی محورها به طور جدی در دستور کار راهداران قرار گرفت.

به گزارش کاسپین24 | اسماعیل فولادی اظهار کرد: این اداره کل به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای استان و همچنین با توجه به حضور مسافران نوروزی از سراسر کشور به این استان اقدام به سامان‌دهی و پاکسازی حریم محورهای ارتباطی استان کرد.

وی افزود: این طرح در قالب عملیات ویژه راهداری نوروزی در تمام محورهای اصلی و شریانی استان به اجرا در آمد. چرا که معتقدیم فرهنگسازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار اثرگذار است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌ها نیاز به یک فرهنگسازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند.

فولادی خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه استان در گرو توسعه بخش حمل و نقل آن است. توسعه حوزه حمل و نقل در مازندران می‌تواند در جذب گردشگر و همچنین اشتغال‌زایی سهم بسزایی ایفا کند. از این رو باید همه دستگاه‌ها در این بخش نسبت به پیشرفت استان دغدغه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی‌اش همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر است. از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی‌نظمی و اختلال در محورها و حاشیه راه‌های آن باشیم.

استاندار مازندران پس از اینکه سکان استانداری را در دست گرفت اولویت نخست خود را ساماندهی پسماند اعلام کرد و به تمامی متولیان امر در این خصوص ضرب العجل داد. ۸ آذر 1400 استاندار مازندران به شهرداری ها اولتیماتوم داد در صورت پاکسازی نکردن ورودی شهرهای استان با ‏این دستگاه ها برخورد می کند.‏

پس از این اولتیماتوم استاندار نخستین همایش پاکسازی ورودی های شهر در بهشهر به عنوان اولین شهر مازندران انجام و پس از آن نیز دومینو وار این پاکسازی در شهرهای دیگر مازندران اجرا شد.

مازندران ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد.


منبع : ایرنا