۱۱:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
مسئول سازمان بسیج ادارات مازندران:

پایگاه های سیار خون مازندران افزایش یابد/ اجرای رزمایش نذر خون

پایگاه های سیار خون مازندران افزایش یابد/ اجرای رزمایش نذر خون

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش اهدای خون هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شد، خواستار افزایش واحدهای سیار خون در استان شد.

به گزارش کاسپین24| سرهنگ مجیدرضا شعبانی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نیاز مراکز درمانی به فرآورده‌های خونی و کاهش این ذخایر افزود: با توجه به اینکه مازندران دارای شش مرکز جراحی قلب است و وجود بیماران هموفیلی و تالاسمی و نیز حوداث مترقبه جاده‌ای، نیاز به فراورده‌های خونی را افزایش داده است.

وی گفت: سازمان انتقال خون از بسیج درخواست کمک برای تأمین ذخایر خونی کرده است چرا که روند اهدای خون به شدت در حال کاهش بود و سپاه کربلا رزمایش اهدای خون را در در چهار مرحله برنامه ریزی کرده و دستور العمل آن را به کلیه نواحی، شهرستان‌ها، رده‌های رزمی، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌ها و حتی هیئت‌های عزاداری ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول طرح شهید خناری، طبق آمار سازمان انتقال خون در پنج الی شش روز رزمایش ذخایر خونی در آن مدت سه برابر شد و توانستند پاسخگوی نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را تأمین کنند.

شعبانی یادآور شد: همچنین طبق آمار سازمان انتقال خون در دوره‌ای که کاهش مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون را شاهد بودند و روند اهدای خون پایین بود با ورود بسیج، آمار به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده بود و از این درصد، ۲۳ درصد هم خون گیری صورت گرفت، لذا افزایش جوانان و بسیجیان در اهدای خون خیره کننده بود.

مسئول سازمان بسیج ادارات مازندران یادآور شد: با توجه به اینکه تا پایان سال به ۸۸ هزار واحد خونی دیگر نیاز است، مرحله دوم رزمایش اهدای خون هم در هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در ۲۶ شهریور تا ۸ مهرماه، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه واحدهای سیار انتقال خون در مازندران کم است پاسخگوی مراجعه کنندگان در همه شهرها کوچک نیست و نیاز است مسئولان برای افزایش واحدهای سیار خون در مازندران اقدام کنند.

وی شمار واحدهای سیار اهدای خون را در استان سه واحد ذکر کرد.


منبع: مهر