۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۱۹

پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن به 8 هزار مازندرانی

پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن به 8 هزار مازندرانی

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۸ هزار نفر در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | سید عباس رهگشای از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۸ هزار نفر در مازندران خبر داد و گفت: مبلغ تسهیلات پرداختی به این متقاضیان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

او می‌گوید: میزان تسهیلات پرداختی به هر نفر طبق شرایط از قبل تعیین شده ۳۵۰ میلیون تومان برای مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرستان‌ها بوده است.

به گفته رهگشای تاکنون هشت بانک عامل مستقر در مازندران ۱۱ هزار میلیارد تومان از منابع مالی مورد نیاز برای ساخت ۳۵ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تامین کرده اند.

او می‌گوید: کارمزد این تسهیلات ۱۸ درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است و هشت هزار نفری که تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند در حال ساخت خانه هایشان هستند و پرو ژه‌ها نیز در مرحله بتن‌ریزی، سفت‌کاری و اسکلت‌بندی قرار دارد.

رهگشای درباره پراکنش جغرافیایی ساخت این خانه‌ها هم گفت: ۵۰۰ واحد از این خانه‌ها در بابل، ۵۰۰ واحد در آمل، ۵۰۰ واحد در قائمشهر، ۵۰۰ واحد در ساری، یک‌هزار و ۵۰۰ واحد به صورت خودمالک در شهر‌های مختلف استان و چهار هزار و ۵۰۰ واحد هم به عنوان طرح روستایی در سراسر استان در دست ساخت است.


منبع : باشگاه خبرنگاران