۱۸:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲

پیشتازی مازندران از حیث بهبود فضای کسب و کار در کشور

پیشتازی مازندران از حیث بهبود فضای کسب و کار در کشور

استاندار مازندران گفت: مازندران از حیث بهبود فضای کسب و کار در کشور پیشتاز است.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در ساری، افزود: بی‌شک از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای رفع موانع فراروی راهبردهای توسعه‌ای استان استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه ارزنده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در نظام اداری کشور، اظهار داشت: مصوبات این شورا باید در جهت بهبود فضای کسب و کار باشد چرا که در صورت تحقق این مهم معضل بیکاری نیز در این استان رفع خواهد شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در موضوع بهبود فضای کسب و کار، مازندران در مقایسه با دیگر استان های کشور از وضع مطلوبی برخوردار بوده و از استان های برتر در این بخش شناخته شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات در راستای بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد و گفت: برابر آمار و مستندات موجود تاکنون ۶۲ درصد تعهدات اشتغال استان در سال‌جاری محقق شده است.

حسینی پور با بیان اینکه، مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید به گونه ای باشد تا بسترهای لازم برای دستیابی به توسعه پایدار و بهبود فضای کسب و کار را فراهم کند، خاطرنشان کرد: بین بخش خصوصی و دولت در مازندران مسایل زیادی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بسیار مهم است و می تواند بسیاری از گره ها را باز کند.

استاندار مازندران بیان کرد: دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید نسبت به طرح مسایل مربوط به اصلاح قانون، چالش های قانونی و حتی پیشنهاد نظام مسایلی که بین بخش خصوصی و دولت مانع ایجاد می کند، اهتمام بیشتری داشته باشد.

حسینی پور با عنوان اینکه مسایل کلان بین بخش خصوصی و دولت باید در این شورا مطرح شود، گفت: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید سه کمیته در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت تشکیل شود تا مشکلات در این حوزه ها رصد و برای رفع آن راهکار ارایه شود.

وی بیان کرد: در مازندران بسترها و ظرفیت‌های خوبی برای حضور بخش خصوصی فراهم است، و باید فضایی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران با احساس امنیت وارد عرصه‌های مهم اقتصادی شوند.


منبع : ایرنا