۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۶
مدیر عامل تعاونی چایکاران کلارآباد :

چایکاران مازندرانی چین دوم برگ سبز چای را آغاز کردند

چایکاران مازندرانی چین دوم برگ سبز چای را آغاز کردند

چین دوم برگ سبز چای در زمین‌های شهرستان عباس آباد آغاز شد.

به گزارش کاسپین24|جعفر نژاد مدیر عامل تعاونی چایکاران کلارآباد با اشاره به آغاز مرحله دوم برداشت برگ سبز چای در زمین‌های چایکاری شده غرب مازندران ،گفت:پیش‌بینی می‌شود در چین دوم بیش از ۷۰ تن برگ سبز چای از زمین‌های این شهرستان برداشت شود.

او با بیان اینکه از این مقدار حدود ۱۳ تن چای خشک استحصال می‌شود افزود: ۱۳۷ میلیون تومان از مطالبات ۳۷ چایکار در مرحله اول برداشت برگ سبز چای نیز پرداخت شد.

جعفر نژاد به شرایط آب و هوایی مناسب امسال برای برداشت چین اول اشاره و گفت: امسال مرحله نخست برگ سبز چای در مازندران زودتر از مدت مشابه پارسال، ۱۵ اردیبهشت آغاز شد.

او افزود: پیش بینی می‌شود در پایان مراحل برداشت، بیش از ۲۰۰ تن برگ سبز چای از باغ‌های چای این شهرستان برداشت و ۳۰ تن چای خشک استحصال شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی چایکاران کلار چای کلارآباد به افزایش قیمت ۲۷ و ۷ دهم و ۵۰ درصدی برگ سبز چای درجه یک و دو امسال اشاره کردو گفت: امسال قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای درجه یک ۴ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو ۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد که ۷۵ درصد بهای پرداختی را کارخانجات و بقیه را سازمان چای به چایکاران پرداخت می‌کند.

به گفته جعفر نژاد؛ ۴۰ خانوار چایکار در ۲۴ هکتاراز باغ‌های چای شهرستان عباس آباد فعالیت دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان