۱۸:۵۱ ۱۴۰۱/۵/۲۸

چرایی غیرقانونی بودن انتصاب سرپرست سازمان صمت مازندران/فانی رفتنی است

چرایی غیرقانونی بودن انتصاب سرپرست سازمان صمت مازندران/فانی رفتنی است

بر اساس ماده 6 قانون مدیریت خدمات کشوری "پست سازمانی، عبارت است از جایگاهی که در ساختار سازمانی دستگاه های اجرایی برای انجام وظایف و مسئولیت های مشخص پیش بینی و برای تصدی یک کارمند در نظر گرفته می شود و از آنجایی که مجید فانی مستندا به ماده 45 و تبصره ماده 32 قانون خدمات کشوری کارمند دولت نمی باشد و همچنان شناسه کارمندی برای او از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر نگردیده است، بزودی باید این مسئولیت را ترک نماید.

23مرداد سال جاری خبرنگار گروه اقتصادی کاسپین24 گزارشی مستند به اسناد ثبتی در رابطه با شرکت وابسته به مجید فانی سرپرست سازمان صمت مازندران منتشر کرد.

این گزارش که از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفت ابعاد جدیدی از آن نمایان شده است.

بر اساس این خبر؛ مجید فانی که عضو هیات علمی دانشگاه آزاد است هیچ‌گونه رابطه استخدامی با دستگاه‌های اجرایی موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری ندارد و بر اساس قوانین جاریه امکان انتقال از دانشگاه آزاد به صورت ماموریت نیز وجود ندارد.

این در حالی است که بر اساس ماده 6 قانون مدیریت خدمات کشوری "پست سازمانی، عبارت است از جایگاهی که در ساختار سازمانی دستگاه های اجرایی برای انجام وظایف و مسئولیت های مشخص پیش‌بینی و برای تصدی یک کارمند در نظر گرفته می شود؛ در حالی که مجید فانی در زمان انتصاب در یک پست سازمانی هیچ‌گونه رابطه استخدامی بر اساس ماده 45 و تبصره ماده 32 قانون خدمات کشوری نداشته است.

پیگیری های خبرنگار کاسپین24 از سامانه کارمند ایران و سازمان امور اداری و استخدامی حاکی از آن است که برای سرپرست سازمان صمت مازندران تاکنون هیچ شناسه کارمندی صادر نگردیده و عملا یک فرد بدون رابطه استخدامی بر مسند یک پست سازمانی نشسته است!

بر اساس این گزارش، از آنجایی که مجید فانی کارمند دولت بر مبنا ماده 45 و تبصره ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری نمی باشد، مستندا به مواد قانون محاسبات عمومی کشور اجازه امضا اسناد مالی را ندارد و این مهم می بایست تا زمان صدور شناسه کارمندی از سوی وزیر صنعت،معدن و تجارت به یکی از معاونین استانی آن اداره کل تفویض اختیار گردد!