۲۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲

چه مقدار اعتبار برای ساخت اولین آزادراه در مازندران نیاز است؟

چه مقدار اعتبار برای ساخت اولین آزادراه در مازندران نیاز است؟

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: ساخت اولین آزاد راه استان مازندران که به طول ۴۵ کیلومتر در مسیر قائم شهر به ساری است، حدود ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می خواهد.

به گزارش کاسپین24 |  احمد توکلی روز دوشنبه در بازدید از روند ساخت آزاد راه قائم شهر به ساری بیان داشت: مازندران در بخش آزاد راه از عقب مانده بوده که با توجه به ظرفیت تولید و صادرات این استان فعالیت آزاد راه ها امری ضروری برای استان است.

وی اظهار داشت: آزاد راه قائم شهر به ساری که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۱ با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد پیشرفت مطلوبی نداشت و در حال حاضر برای تکمیل این طرح باید ۲۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد.

این مقام مسوول، با بیان این مطلب که اعلام منطقه آزاد در مازندران و فعالیت بندر مهم امیر آباد از جمله دلایل لزوم تکمیل این آزاد راه است، بیان داشت: مازندران بر اساس کریدور شمال به جنوب نیازمند یک آزاد راه ایمن و استاندار برای اتصال به تهران و جنوب کشور است.

توکلی ادامه داد: محور ساری به قائم شهر از جمله جاده های پر تردد محسوب می شود که ترافیک و حوادث جاده ای زیادی در این مسیر اتفاق می افتد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با ذکر این مطلب که آزاد سازی و تملک این مسیر از جمله مشکلات پیش روی این طرح مهم است، بیان داشت: با توجه به شرایط اراضی مازندران سانتی متر به سانتی متر این آزاد راه باید از مردم خریداری یا با هماهنگی دستگاه های مرتبط تملک شود.

توکلی افزود: تامین مصالح این جاده با توجه به دوری مسیر از جمله مشکل دیگر پیش روی این آزاد راه است، که فرایند تکمیل این طرح را به تاخیر انداخت.

وی با ذکر این مطلب که پیمانکار بسیار توانمندی برای این طرح بزرگ انتخاب شد، بیان داشت: همه تلاش ها بر آن است تا این طرح راهبری مازندران تا پنج سال آینده تکمیل و افتتاح شود.

این مقام مسوول از همه شهروندانی که در مسیر این آزاد راه زمین دارند خواست تا برای تکمیل و تملک این طرح بزرگ همکاری لازم را داشته باشند.


منبع : ایرنا