۱۲:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۴

کارآفرینی که دستفروشی می‌کرد

کارآفرینی که دستفروشی می‌کرد

یک کارآفرین سوادکوهی که در پمپ بنزین‌ها دستفروشی می‌کرد حالا به صادر کننده نایلون و نایلکس تبدیل شده است.

به گزارش کاسپین24 | مسعودی کارآفرین اهل سوادکوه شمالی می‌گوید: درکودکی و نوجوانی علاوه بر فروش موز در پمپ بنزین‌ها در کارگاه‌های تولید بلوک نیز فعالیت می‌کردم و در جوانی نیز برای کار مجبور به ترک دیار شدم.

او که سال‌ها در یک کارخانه تولید نایلکس در سمنان مشغول کار بود سال ۱۳۹۴ تصمیم می‌گیرد همین واحد تولیدی را در استان مازندران راه اندازی کند.

آقای مسعودی می‌گوید: در همان سال یک کارگاه کوچک را در سوادکوه شمالی با چهار کارگر و تولید ماهانه ۱۶ تن نایلون و نایلکس راه اندازی کردم که یک اشتغال خانوادگی محسوب می‌شد.

به گفته این کارآفرین مازندرانی بعد از گذشت چند سال با افزایش تولید، تمرکز بر کیفیت محصولات و بکارگیری نیرو‌هایی که عمدتا افراد زیر پوشش نهاد‌های حمایتی و معتادان بازیافته بودند این واحد به تولید ماهانه ۱۶۰ تن رسید.

حالا در این کارخانه ماهانه ۱۶۰ تن انواع نایلکس و نایلون در همه ابعاد، برای مصارف خانگی و گلخانه‌ای و صعنتی تولید می‌شود.

به گفته مسعودی با توجه به کیفیت و قیمت مناسب بیش از ۸۵ درصد محصولات تولیدی این شرکت اکنون به کشور‌های روسیه، جمهوری آذریایجان، ترکیه، عراق و پاکستان صادر می‌شود.

این کارآفرین مازندرانی می‌گوید:‌این شرکت همچنان ظرفیت برای توسعه و گسترش فعالیت و اشتغال را دارد و بانک‌ها و دولت می‌تواند با تسهیلات کم بهره این واحد صنعتی را در مسیر رشد قرار دهد.


منبع : باشگاه خبرنگاران