۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲۸

کامران قاسمپور تغییر وزن می دهد

کامران قاسمپور تغییر وزن می دهد

مربیان تیم ملی کشتی آزاد تغییر وزن کامران قاسمپور از ۹۲ به ۹۷ کیلوگرم در آینده نزدیک برای حضور در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را قطعی می‌دانند، دیدگاهی که چندان مورد پذیرش قطعی کشتی دوستان مازندرانی نیست و از این اقدام احتمالی به عنوان قمار تاریخی این رشته ورزشی ایران یاد می کنند.

به گزارش کاسپین24 | اباذر اسلامی مربی تیم ملی کشتی ایران در آخرین اظهار نظر در ارتباط با تغییر وزن کامران قاسمپور از ۹۲ کیلوگرم به ۹۷ کیلوگرم گفت که در حال حاضر ۶۰ درصد از آسیب دیدگی کامران بهبود یافته و او به همراه دیگر ملی‌پوشان تمرینات گروهی سبکی دارد تا در ۱۰ روز آینده تمرینات مرور فن را آغاز خواهد کرد. کادر فنی تمرینات سبکی را برای او در نظر گرفته‌ و تا مسابقات جهانی بلگراد ۶۰ روز زمان باقی است و قاسم‌پور می‌تواند خود را به این پیکارها برساند.

اسلامی ادامه داد: اگر قاسم‌پور شرایط حضور در رقابت‌های جهانی را نداشته باشد چند گزینه را در نظر داریم. سرمربی تیم ملی تصمیم نهایی را در این خصوص خواهد گرفت. شاید هم کامران در بازی‌های آسیایی و در وزن ۹۷ کیلوگرم برروی تشک برود تا محک جدی برای این دسته بخورد.

در این پیوند حسین نقیبی مربی سازنده کامران قاسمپور و مربی ادوار تیم ملی کشتی ایران تغییر وزن این کشتی گیر را بسیار حساس توصیف کرد و گفت که وزن خالص کامران حدود ۹۳ تا ۹۴ کیلوگرم است و با یک تمرین سنگین به ۹۲ کیلوگرم می رسد.

وی ادامه داد: اینکه قاسمپور توان کشتی گرفتن در وزن ۹۷ کیلوگرم در بازی های آسیایی و یا المپیک را داشته باشد باید بررسی دقیقی انجام شود و مدال گرفتن در این وزن که البته افتخار است نباید باعث شود آینده این کشتی گیر تباه شود.

مربی ادوار تیم ملی کشتی ایران تصریح کرد: باید همه جوانب برای تغییر وزن کامران در نظر گرفته شود تا خدایی نکرده آینده این کشتی عنواندار جهانی دچار آسیب نشود.نقیبی اضافه کرد: به طور قطع کادر فنی تصمیم درستی و استانداردی را در ارتباط با قاسمپور اتخاذ خواهد کرد اما از نظر من این تغییر وزن یک قمار تاریخی برای کشتی ایران است و باید دید که کامران در وزن ۹۷ کیلوگرم بدنش جواب می دهد یا خیر.

کامران قاسم‌پور دارنده ۲مدال طلای قهرمانی جهان چندی پیش در اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ناحیه پا مصدوم شد و اما اگرهای زیادی را در خصوص احتمال حضور وی در مسابقات جهانی بلگراد مطرح شد. این موضوع حتی با واکنش پژمان درستکار که در چند ماه اخیر ترجیح داده با رسانه‌ها گفت‌وگو نکند مواجه شد.

بنا به اعلام مسئولان فدراسیون و تایید قاسم‌پور مسابقات جهانی بلگراد آخرین حضور کامران در وزن ۹۲کیلوگرم است.


منبع: ایرنا