۱۳:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۳۰

کاهش پروازهای مازندران بر اثر کرونا

کاهش پروازهای مازندران بر اثر کرونا

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از کاهش چشمگیر پروازهای استان با شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش کاسپین24| وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۵۰ درصد کاهش پروازی در فرودگاه شهدای ساری را داشتیم، گفت: پرواز در فرودگاه نوشهر ۴۵ درصد و در رامسر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

او افزود: با توجه به روند ادامه دار کاهش پرواز با توجه به شرایط کرونایی در استان پیش بینی می‌شود در هفته آینده کاهش پرواز‌ها بیشتر باشد.

وطن‌خواه گفت: به طور متوسط در فرودگاه شهدای ساری ۹۰ پرواز در هفته انجام می‌شد که اکنون این مقدار به ۴۵ تا ۵۵ پرواز رسیده است.

او افزود: در فرودگاه شهدای رامسر نیز به طور متوسط ۳۶ پرواز بوده که ۲۰ پرواز کاهش پیدا کرده و در فرودگاه شهدای نوشهر نیز ۲۴ پرواز متوسط در هفته بوده که به ۱۰ پرواز تقلیل یافته است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره مقاصد پروازی در فرودگاه‌های استان گفت: در فرودگاه‌های شهدای رامسر و نوشهر پرواز مشهد و تهران انجام می‌شود البته پرواز اصفهان نیز انجام می‌شد که فعلا لغو شده و در فرودگاه بین المللی شهدای ساری پرواز به بیشتر استان‌ها انجام می‌شود.

وطن‌خواه با اشاره به میزان حجم پرواز مسافری در پرواز‌ها، افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و اجرای شیوه نامه‌ها مسافرگیری تنها با ۶۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران درباره افزایش نرخ بلیت هواپیما‌ها نیز گفت: افزایش نرخ از سال گذشته تاکنون نداشتیم و تنها در برخی مسیر‌ها بستگی به مسیر پرواز‌های مختلف، ساعت پرواز و نوع هواپیما بر اساس مصوبات شورای عالی هواپیمایی تغییراتی وجود دارد، اما افزایش نرخ بلیت نداریم.


منبع: باشگاه خبرنگاران