۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۱۰

کسب ۱۷۸۲ رتبه زیر دو هزار در کنکور سراسری

کسب ۱۷۸۲ رتبه زیر دو هزار در کنکور سراسری

۱۷۸۲ داوطلب مازندرانی در کنکور سراسری امسال رتبه زیر دو هزار کسب کردند.

به گزارش کاسپین24 | علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت: در کنکور سراسری امسال ۱۷۸۲ داوطلب مازندرانی در گروه‌های آزمایشی مختلف رتبه زیر دو هزار کسب کردند.

او افزود: در کنکور پارسال، یک دانش‌آموز استان رتبه زیر ۱۰ را به دست آورد و امسال این عدد به سه نفر رسید که شامل رتبه ۲ علوم انسانی، رتبه ۶ علوم ریاضی و رتبه ۱۰ علوم تجربی بوده است. ۲۶ دانش‌آموز مازندرانی هم به مرحله نهایی المپیاد علمی کشوری راه یافتند.

سعدی پور گفت: در زمینه توزیع تجهیزات هنرستانی، ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات هنرستانی در این هفته در استان بین شهرستان‌ها و مناطق توزیع شد که پس از استان قم در توزیع تجهیزات در رتبه دوم کشور قرار داریم.

او افزود: ۱۷ درصد دانش‌آموزان مازندران در مدارس حضور می‌یابند که بالاترین میزان حضور مربوط به بندپی غربی با ۵۷ درصد و پایین‌ترین آن مربوط به شهرستان‌های نور و رامسر با ۳ و ۲ درصد است.حضور دانش‌آموزان شهرستان ساری نیز ۷ درصد است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران به پویش هم‌کلاسی مهربان برای تهیه گوشی هوشمند برای ۴۰ هزار دانش‌آموز فاقد این ابزار آموزشی اشاره کرده و گفت:۸ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد و۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز تحت پوشش بهزیستی در اولویت تهیه گوشی و تبلت قرار دارند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت: ۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند تاکنون در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته است.