۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
فرماندار شهرستان محمودآباد :

کمبود اعتبارات پاشنه آشیل مدیریت ساماندهی سواحل

کمبود اعتبارات پاشنه آشیل مدیریت ساماندهی سواحل

فرماندار محمودآباد کمبود اعتبار برای تامین زیر ساخت‌های حضور مسافران در ساحل را پاشنه آشیل مدیریت ساماندهی سواحل دانست.

به گزارش کاسپین24| شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد در سومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان محمودآباد کمبود اعتبار برای تامین زیر ساخت‌های حضور مسافران در ساحل را پاشنه آشیل مدیریت ساماندهی سواحل دانست و گفت: مالکین بخش خصوصی در ساحل بهره بردار هستند، ولی حتی در تامین حقوق ناجیان غریق و خرید ادوات نجات مشارکتی ندارند.

او ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی اعضای ستاد در بخش و شهر سرخ رود، گفت: هرگونه تصمیم و فعالیت در ستاد ساماندهی سواحل نیازمند درک شرایط و حساسیت ماموریت‌های این مجموعه که حفظ جان مسافران در ساحل است، می‌باشد.

شریعت گفت: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی و بالاخص جوانان آن است، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر بیشترین درصد آمار غریق متعلق به جوانان بوده که نباید اجازه دهیم هیچ کسی در دریا غرق شود.

شریعت با اشاره به تفویض اختیار استاندار به فرمانداران در حوزه مدیریت سواحل افزود: دیگر منتظر تصمیمات استانی برای ساماندهی سواحل نیستیم و تمام دستگاه‌های دولتی عضو ستاد باید کلیه وظایف ذاتی و ماموریت اداری خود را با توان و تلاش بیشتر در ساحل انجام دهند.

لزوم ضدعفونی کلیه شناور‌ها و چهارچرخ‌ها

احمد محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان محمودآباد نیز طی سخنانی در این جلسه با تاکید به اجرای پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح‌های دریا، گفت: انتظار میرود کلیه شناور‌ها و چهارچرخ‌ها روزانه مرتب برای پیش گیری از انتقال ویروس ضدعفونی شود.

او اجرای برنامه‌های فرهنگی در ساحل به منظور غنی سازی اوقات فراغت مسافران را یک نیاز فرهنگی دانست و افزود: هر جا برنامه فرهنگی داشتیم با استقبال مسافران و شهروندان همراه بود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری محمودآباد همچنین خواستار تشدید نظارت فرماندهی دریابانی انتظامی استان بر فعالیت‌های شناور‌ها در ساحل محمودآباد شد و گفت: متاسفانه به علت نبود نظارت و سرکشی این یگان انتظامی شاهد تخلفات محرز از سوی مالکین شناور‌ها اعم از عدم استفاده از جلیقه و سوار کردن مسافران بیشتر از ظرفیت شناور‌ها هستیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان