۱۵:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۹

کمتر از ۳۰ درصد دانش آموزان جذب رشته های فنی می شوند

کمتر از ۳۰ درصد دانش آموزان جذب رشته های فنی می شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بر لزوم توسعه آموزش های عالی و مهارتی متناسب با نیاز جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه زیر ۳۰ درصد دانش آموزان به رشته های فنی وحرفه ای جذب می شوند.

به گزارش کاسپین24 | ابراهیم صالحی عمران ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید آموزشکده فنی و حرفه‌ای نوشهر با اشاره به وجود ۲۵۰ پروژه نیمه تمام در دانشگاه اظهار داشت: تکمیل این طرح‌ها نیازمند عزم ملی و همکاری است.

وی شمار آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای را در کشور ۱۸۰ واحد ذکر کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبارات ۴۰ پروژه در سال جاری تکمیل می‌شود.

وی با بیان رشد ۵۰ درصددی شمار دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در سال جاری اظهار داشت: امسال ۸۹ هزار دانشجو در دانشگاه‌های تحت پوشش پذیرش می‌شوند و با آنکه طبق برنامه قرار بود نیمی از دانش آموزان جذب فنی و حرفه‌ای شوند اما این میزان در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد است.

صالحی عمران بر لزوم توسعه آموزش‌های عالی مهارتی متناسب با نیاز جامعه تاکید کرد و با اظهار اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی نوعی اشتباه راهبردی است، افزود: در برنامه راهبردی کشورهای توسعه یافته، ۴۰ درصد دانشجویان به صورت تکنسین هستند از این رو نیاز به توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی داریم.

نورالله علیخانی رئیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای نوشهر نیز گفت: ساخت این آموزشگاه در سال ۸۷ شروع شد و دارای پنج رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی است.


منبع : مهر